Media & Advertising

Gigantul american McDonald’s, invins de un antreprenor roman la Tribunalul Bucuresti

19 Feb, 12:12 • andrei.puscaragiu
Americanii de la McDonald's au pierdut o lupta in instanta impotriva unui antreprenor roman, caruia i-au interzis anterior sa utilizeze o anumita marca. Amanunte, in DailyBusiness.ro.
Gigantul american McDonald's, invins de un antreprenor roman la Tribunalul Bucuresti

Tribunalul Bucuresti
a admis pe 17 februarie contestatia lui Marius Ionut Avram si a
anulat o decizie anterioara prin care acesta nu mai avea voie sa
utilizeze marca „happybox”
, dupa cum au cerut reprezentantii
lantului de restaurante fast-food.

„Admite
inregistrarea marcii combinate individuale „happybox” avand
numar de depozit M 2012 00606 la OSIM, astfel cum a fost modificata
pentru toate produselesi serviciile din clasele 16, 35, 36, 39, 41 si
43 conform clasificarii de la Nisa”, se arata in sentinta
instantei, ce poate fi atacata cu apel in termen de 30 de zile de la
data comunicarii.

Marca happybox a
fost inregistrata la OSIM in 2013, insa McDonald’s International
Property Company a contestat
 acest lucru.

Motivul?
Numele meniului pentru copii Happy Meal, introdus de lantul de
restaurante McDonald’s inca din 1979, se poate confunda cu marca
happybox, acestia din urma dorind ca prin aceasta confuzie sa se
bucure de renumele McDonald’s. Happy Meal este un meniu special
pentru copii care include o jucarie si un meniu special, puse intr-o
cutie sau punga cu logo-ul McDonald’s.

Printre argumentele
enumerate de agentia de proprietate intelectuala Nomenius, care l-a reprezentant pe antreprenorul roman, se
numara faptul ca marca „happybox” va fi utilizata pentru
comercializarea de cadouri formate din servicii si vouchere, produse
necuprinse in lista marcii McDonald’s; diferenta canalelor de
distributie: restaurante versus mediul on-line si respectiv librarii
si, nu in ultimul rand, consumatorul vizat, in cazul McDonald’s fiind
vorba despre copii, pe cand in cazul happybox, cadourile
comercializate sunt create pentru adulti cu varste intre 18 si 45 de
ani.

„In afara de cuvantul ‘happy’ din happybox nu vad
nici un alt element comun cu Happy Meal. Este pacat ca astfel de
actiuni venite din partea unor corporatii mari sa intimideze si sa
descurajeze pe viitor antreprenorii si initiativele de afaceri
romanesti”, declara Marius Avram, directorul general happybox &
Travel Studio.