- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Pagini Aurii: Piata ghidurilor clasificate se ridica la 22 mil. dolari

23 Jul, 13:29 • Redactia DailyBusiness
Piata ghidurilor clasificate din Romania este estimata la 22 milioane dolari (circa 14 milioane euro) si va creste in urmatoarea perioada, pe fondul lansarii de noi produse de catre companiile prezente in piata, au estimat reprezentantii Pagini Aurii.
Pagini Aurii: Piata ghidurilor clasificate se ridica la 22 mil. dolari

„Din estimarile noastre si din datele existente la Registrul Comertului in momentul de fata, piata ghidurilor clasificate din Romania se ridica la circa 22 milioane dolari. Pagini Aurii detine o cota de 70% din aceasta piata”, a declarat Iulian Boanta, PR & Advertising manager al Pagini Aurii, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, piata de ghiduri clasificate din Romania este una in care predomina orientarea B2C (business-to-consumer).

„Este destul de greu sa comparam piata ghidurilor din Romania cu alte piete, pentru ca produsele in aceasta piata se creeaza tinand cont de profilul utilizatorilor, de preferintele lor de cautare sau de domeniile lor de interes. In piata din Romania se observa, in linii mari, un tipar: un jucator principal pe piata, cu competitori din diferite domenii”, a adaugat Boanta.

Reprezentantul Pagini Aurii sustine ca in ultimii ani, piata ghidurilor din Romania a fost dominata de venituri obtinute din produse tiparite si astfel a urmat trendul pietei generale de print.

„A avut o perioada de crestere constanta, cu procentaje consistente, insa in ultimul timp se observa o usoara diminuarea a ratei de crestere. Romania are tendinta de a sari peste anumite etape de dezvoltare. Aceasta caracteristica se regaseste inclusiv in industria tiparului”, a mai spus Iulian Boanta.

El estimeaza ca piata ghidurilor va creste in urmatoarea perioada, pe fondul lansarii de noi produse de catre companiile prezente in piata. In Romania se observa o crestere a apetitului consumatorilor pentru informatii precise, ceea ce va duce la o migrare a unor segmente de bugete dinspre publicitatea comerciala catre publicitatea informationala.

„Pagini Aurii isi propune sa acorde o importanta sporita mediului online, pentru a raspunde cat mai bine cerintelor consumatorilor”, a incheiat reprezentantul companiei.

Pagini Aurii este liderul pietei de ghiduri clasificate din Romania si detine peste 70% din aceasta piata, conform estimarilor proprii.

In portofoliul companiei se regasesc produse ca Pagini Aurii, Pagini Albe, Contact B2B si PagiTur. Compania editeaza 43 de ghiduri, cu o circulatie anuala de 2,2 milioane de copii si furnizeaza informatii prin Internet si aplicatii multimedia pe CD.

Compania este detinuta de grupurile britanice Apax si Cinven si are peste 35.000 de clienti.