- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicitatea globala va atinge in 2009 cele mai mici valori din ultimii 8 ani

08 Dec, 15:43 • Redactia DailyBusiness
Piata globala de publicitate va raporta anul viitor cele mai mici valori ale pietei din ultimii 8 ani, iar din 2010 televiziunile vor atrage sume record datorita reconstruirii brandurilor, potrivit specialistilor din domeniu, citati de presa internationala.
Publicitatea globala va atinge in 2009 cele mai mici valori din ultimii 8 ani

Group M, unul dintre cei mai importanti jucatori ai pietei de media buying, prevede o scadere cu 0,2% a investitiilor in publicitate pentru anul viitor, o schimbare ingrijoratoare, comparativ cu estimarile din vara, cand se previzionau cresteri in jur de 4,5%, relateaza NewsIn.

Una din principalele consecinte ale crizei economice este reducerea bugetelor de marketing ale marilor corporatii din pietele gigant in crestere, cum ar fi India si China, care vor incepe sa micsoreze investitiile, nu intotdeauna strategice, in publicitate, aflate de ceva timp pe un trend ascendent, spun reprezentantii Group M.

In Rusia, tara in care 75% din cheltuielile din publicitate vin de la multinationale, piata de advertising va inregistra o scadere de 11,2%, spun specialistii companiei de media buying.

O alta companie din domeniu, ZenithOptimedia previzioneaza aceeasi diminuare a pietei globale de publicitate, respectiv 0,2%, cu mentiunea ca vor exista si „castigatori” de pe urma crizei economice.

„Televiziunile vor atrage sume record din bugetele alocate pentru publicitate, incepand cu 2010, atata timp cat publicitarii vor incepe sa investeasca masiv in construirea brandurilor, odata cu revenirea partiala din recesiune”, spun reprezentatii ZenithOptimedia.

Pe fiecare canal de comunicare in parte, cheltuielile la nivel global pentru TV vor creste, cel mai probabil, cu doar 0,5%, anul viitor.

Investitiile in publicitatea in presa vor scadea cu 3,8%, in timp ce online-ul va atinge o crestere de 9,5%.