- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Scaderea veniturilor din publicitate trage in jos profitul CBS cu 15%

27 Feb, 10:46 • Redactia DailyBusiness
Oficialii companiei CBS, proprietara retelei de televiziune cu cea mai mare audienta din SUA, informeaza ca profitul companiei din trimestrul 4 a scazut cu 15%, din cauza unei scaderi a veniturilor din publicitatea pe TV.
Scaderea veniturilor din publicitate trage in jos profitul CBS cu 15%

Profitul net ale companiei a scazut, in trimestrul 4 din 2007, la 286,2 milioane de dolari (circa 192 de mil. de euro), fata de 335 milioane de dolari (circa 225 de milioane euro), in aceeasi perioada a lui 2006.

Profitul companiei a scazut, chiar dupa ce CBS a vandut statiile radio si TV mai putin profitabile, si a castigat 90 milioane de dolari (circa 60 milioane de euro) din publicitatea politica difuzata cu un an in urma.

Compania, cu sediul la New York, prognozeaza ca profitul operational sau va creste cu 3%-5% in 2008, excluzand compensarile sub forma de actiuni. Estimarea facuta de catre oficialii companiei este mai mica decat estimarea de 6% anticipata de John Blackledge, analist la compania JPMorgan Chase & Co.

In ultimele 12 luni, pretul actiunilor companiei a scazut cu 20%.

Leslie Moonves, CEO-ul companiei, a declarat intr-o conferinta de presa, ca CBS nu resimte efectele incetinirii din economia SUA.

In ce priveste greva scenaristilor din SUA, compania CBS nu a fost afectata, spun reprezentantii CBS.

Din perspectiva lui David Miller, analist la compania SMH Capital, greva scenaristilor va contribui la reducerea cheltuielilor companiei din primul trimestru al lui 2008.

Compania a vandut, din decembrie 2006, 39 de posturi radio si 11 posturi TV de pe piete mici, la un pret total de 922 milioane de dolari (circa 667 milioane de euro).

CBS Corporation este una dintre cele mai mari companii media din lume, detine, printre altele, 29 de statii de televiziune si 140 de statii radio, casa de productie si distributie TV Paramount Television si casa de editura Simon & Schuster.