La mijlocul anilor ’80, Madonna devenise deja una dintre cele mai recognoscibile figuri ale lumii, datorită unor hituri definitorii pentru epocă, precum „Material Girl” și „Like a Virgin”. În prezent, Madonna are milioane de fani loiali în întreaga lume și conduce un adevărat imperiu media.
Madame X, din 2019, a devenit al nouălea album al Madonnei, clasat pe locul 1 în topurile americane, Madonna susține concerte și este imaginea propriei linii de produse cosmetice de lux, în timp ce coordonează alte afaceri, scrie Samuel R. Murrian pentru Parade. De exemplu, Koerner Hall din Toronto va găzdui între 11 și 13 noiembrie 2025 spectacolul UnCovered: Madonna & Cher, unde câștigătorii premiilor Juno Steven Page și Divine Brown, alături de un ansamblu canadian de top, se vor bucura de hiturile legendarelor artiste pop.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/MDNA-Madonna-1024x771.jpg)
Se estimează că averea Madonnei ajunge la incredibila sumă de 850 de milioane de dolari în 2025, ceea ce o face una dintre cele mai bogate cântărețe din lume.
După mutarea la New York, Madonna s-a luptat să-și asigure traiul ca dansatoare. A început să cânte și să compună melodii pop alături de trupele The Breakfast Club și Emmy, iar în 1983 a obținut primul succes major în topuri cu „Holiday”. A semnat cu Sire Records, iar primul album, Madonna, a avut un success uriaș. În 1985, Like a Virgin a devenit un fenomen mondial. Restul e istorie.
Cu peste 300 de milioane de discuri vândute, Madonna este considerată cea mai bine vândută artistă solo din istoria muzicii. Billboard o plasează pe locul 2 în clasamentul celor mai mari artiști din toate timpurile, după The Beatles și înaintea lui Elton John și Elvis Presley.
Albumele de studio cu cele mai mari încasări:
–True Blue (1987): 25 milioane
–Like a Virgin (1985): 21 milioane
–Ray of Light (1998): 16 milioane
–Like a Prayer (1989): 15 milioane
–Music (2000): 11 milioane
–Madonna (1983): 10 milioane
–Confessions on a Dance Floor (2006): 10 milioane
–Bedtime Stories (1994): 8 milioane
–American Life (2003): 5 milioane
–Hard Candy (2008): 4 milioane
–MDNA (2012): 2 milioane
–Rebel Heart (2015): 1 milion
În plus, compilația The Immaculate Collection (1990) s-a vândut în 30 de milioane de exemplare, coloana sonoră Evita (1996) – 11 milioane, iar I’m Breathless (1990, cu hitul „Vogue”) – alte 11 milioane.
Madonna este considerată cea mai de succes artistă de turneu din toate timpurile, cu încasări de aproximativ 1,5 miliarde de dolari. Show-urile sale sunt spectacole complexe, cu producții uriașe, combinații de muzică pop, coregrafii provocatoare și artă vizuală.
Turneele Madonnei cu cele mai mari încasări:
Sticky and Sweet Tour (2008): 411 mil. $
MDNA Tour (2012): 305 mil. $
Confessions Tour (2006): 194,7 mil. $
Rebel Heart Tour (2015): 169,8 mil. $
Re-Invention Tour (2003): 124,7 mil. $
Drowned World Tour (2001): 75 mil. $
The Girlie Show (1993): 70 mil. $
Blond Ambition Tour (1990): 62,7 mil. $
Madame X Tour (2019): 51,3 mil. $
Who’s That Girl Tour (1987): 25 mil. $
The Virgin Tour (1985): 5 mil. $
Madonna are 12 piese clasate pe primul loc în Billboard Hot 100, printre care: „Like a Virgin”, „Papa Don’t Preach”, „Like a Prayer”, „Vogue”, „Music” sau „Take a Bow”. În 2020, piesa I Don’t Search I Find de pe albumul Madame X i-a adus al 50-lea No.1 în topurile Dance Billboard – un record absolut.
Printre rolurile notabile: Desperately Seeking Susan (1985), documentarul Truth or Dare (1990), A League of Their Own (1992) și, desigur, Evita (1996), care i-a adus un Glob de Aur. Cel mai mare onorariu l-a primit pentru thrillerul erotic Body of Evidence (1993).
Pe lângă muzică, Madonna a scris cărți pentru copii (The English Roses), a lansat linii de modă (inclusiv Material Girl, alături de fiica sa Lourdes Leon), parfumuri (Truth or Dare) și brandul de skincare MDNA. A fondat Maverick Records, într-un parteneriat de 60 mil. $ cu Time Warner.
De asemenea, averea sa include o colecție de artă estimată la peste 100 mil. de dolari, cu lucrări de Picasso și Frida Kahlo, precum și proprietăți în Los Angeles, New York, Londra și Lisabona.
În 1989, Madonna a filmat o reclamă Pepsi difuzată o singură dată, pentru care a primit 5 milioane de dolari, deși colaborarea a fost anulată imediat după lansarea videoclipului Like a Prayer, considerat scandalos la acea vreme.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/Raising-Malawi-1024x672.jpg)
Madonna a înființat propria fundație, Raising Malawi, prin care oferă sprijin orfanilor și tinerilor vulnerabili din Africa.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/10/RM_Madonna-1024x722.jpg)