- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

01 Dec, 15:00 • andra.gheorghe
Majoritatea advertiserilor din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, gandesc si acum ca Internetul, dupa 7-8 ani de la "descoperirea" publicitatii online, este un canal traditional cu o abordare mai permisiva, limitandu-se la a folosi preponderent display advertising (bannere), sustine Zsolt Simon, managing directorul agentiei Mediaedge:cia (MEC) Ungaria si CEE MEC Interactive.
Directorul MEC Ungaria: Greseala advertiserilor romani este ca abordeaza online-ul ca pe o media traditionala

In momentul de fata, este dificil sa abordezi social media din punct de vedere al advertisingului, spune Simon. Desi aceasta forma de comunicare a inceput sa castige in importanta si notorietate, clientii sunt un pic speriati pentru ca nici nu stiu exact cum sa o foloseasca, spune el.

Insa pe langa acest aspect, advertiserii sunt angrenati in solutii online simple, care vin la „pachet”, si pe care le pot „scoate dintr-un raft”, de fiecare data cand au nevoie de ele.

„E destul de dificil sa implementezi solutii speciale in online, clientii nici nu au structura si nici oamenii specializati pentru a le pune in practica. Iar daca ma refer la Internet, acest lucru este cu atat mai important pentru ca nu vorbim doar de integrarea online-ului in offline, ci de integrarea offline-ului in continutul online. Asta ca inseamna ca orice facem in digital trebuie gandit intr-un intreg”, explica Zsolt Simon.

„Asta este principala problema a digitalului in Europa Centrala si de Est. Nu doar in Romania, ci si in Polonia, Cehia, Ungaria. Cand Internetul a inceput sa se dezvolte, acum 7-8 ani, clientii il considerau un fel de media traditionala, intr-un format mai usor, folosind doar display-advertising”, adauga acesta.

Cand folosesti doar bannere, nu ai nevoie de o abordare specifica, creativa sau o echipa dedicata acestui lucru. Asa, nu faci altceva decat sa iti extinzi comunicarea pe inca un canal, pentru care iti aloci doar 5% din buget, puncteaza directorul MEC Ungaria.

Acesta este, de altfel, motivul pentru care recesiunea a atins si Internetul. Spre deosebire de tarile vestice, ca de exemplu Marea Britanie, unde investitiile in online le-au depasit pe cele directionate spre TV, advertiserii din Europa Centrala si de Est au ignorat solutiile oferite de social media sau mobile advertising, care ar fi putut face din Internet marele castigator al crizei.

„Majoritatea advertiserilor din regiune aloca 5% din bugetul de media pentru online, pe care il vad ca un fel de ‘cireasa de pe tort’. E in trend sa fii pe net”, afirma Simon.

Insa clientii sunt reticenti in fata Internetului si din cauza lipsei de informatii clare cu privire la rezultatele campaniilor publicitare. „Aceasta este o problema speciala in Romania. Cauza este ca piata de publicitate online s-a dezvoltat foarte repede, iar platformele si oportunitatile au inceput sa creasca inca inainte de dezvoltarea sistemelor de masurare, de cercetare”, explica Simon.

„G Muse (n.r-adserver) exista in Romania. G Muse are instrumentul pentru un adserver ‘third party’. Din pacate nimeni nu foloseste un sistem de adserving third party. Sau daca o fac, sunt prea putini”, adauga acesta.

Online-ul ar putea fi cel mai masurabil mediu, inclusiv la nivel de investitii, subliniaza Simon.

„Nici TV-ul nu poate analiza direct cate vanzari sau tranzactii au fost generate. Exista cateva alternative – un numar de telefon sau un cod sms intr-o reclama, la care consumatorul sa reactioneaze, dar nu poti sti daca a reactionat la primul, al doilea sau al patrulea efort. In schimb, online-ul poate urmari traseul vizitatorului, ii poate analiza comportamentul, si atunci, in mod clar poti identifica motorul principal al reactiei sale”, explica seful MEC Ungaria.

Zsolt Simon conduce din anul 2000 MEC Ungaria, agentie de media detinuta 100% de grupul de comunicare WPP.

Simon este presedinte al Asociatiei Agentiilor de Comunicare din Ungaria si membru in Comitetul de Branding de Tara in cadrul guvernului maghiar.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin