- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Rhapsody: Investitii de 50 mil. $ in marketing pentru muzica digitala

30 Jun, 11:18 • Redactia DailyBusiness
Reprezentantii serviciului de muzica digitala Rhapsody au anuntat luni ca vor investi peste 50 mil.$ in marketing anul acesta, pentru a intra in concurenta cu magazinul online iTunes al Apple. Incepand de luni, clientii Rhapsody pot descarca muzica in format MP3, aceasta putand fi rulata pe orice player, inclusiv iPod-uri.
Rhapsody: Investitii de 50 mil. $ in marketing pentru muzica digitala

Rhapsody a renuntat astfel la protectia de tip DRM anti-piraterie, ceea ce va permite transferul melodiilor de pe un player pe altul, fara ca utilizatorii sa intampine probleme de copyright. Rhapsody urmeaza astfel politica altor companii precum Amazon, Napster sau iTunes care au renuntat, pe rand, la protectia DRM.

Pana luni, formatul melodiilor de pe Rhapsody nu permitea rularea acestora pe iPod-urile Apple, lucru care, conform oficialilor Rhapsody, limita numarul de clienti posibili ai serviciului.

„Nu mai incercam sa concuram in vreun fel cu iPod-urile Apple. Din contra. Acum oferim muzica fara protectie DRM, in format MP3, lucru ce va permite rularea acestora pe aproape orice player de pe piata”, a spus Neil Smith, vice presedinte al Rhapsody, citat de Reuters.

Pe langa propriul magazinul online, Rhapsody distribuie muzica si prin parteneri precum Verizon Wireless sau Yahoo Inc. Rhapsody permite ascultarea unei melodii timp de 30 de secunde, fara ca utilizatorul sa trebuiasca sa o cumpere. Acest lucru poate fi facut pe serviciul de muzica iLike.

Rhapsody este cel mai recent jucator de pe piata care intra in concurenta directa cu iTunes, magazin online care are o cota de piata de peste 70% in SUA. iTunes a vandut din 2003, data lansarii magazinului, pana in prezent, peste 5 mld. de melodii.

Luna trecuta, Napster a lansat de asemenea un magazin virtual de MP3-uri. Atat Wal-Mart cat si Amazon.com au lansat astfel de magazine de muzica digitala, anul trecut.

Cele mai mari patru case de discuri din lume au renuntat la vanzarea de muzica cu protectie DRM, facand astfel posibila lansarea de magazine online care sa vanda muzica in format MP3. Analistii sunt de parere ca aceasta miscare, realizata de Vivendi, Sony BMG, Warner Music Group si EMI Group, va deschide piata mai mult si va spori concurenta pe segmentul de muzica digitala.