- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Yahoo si Microsoft accelereaza discutiile pentru preluarea AOL

16 Jul, 14:13 • Redactia DailyBusiness
Discutiile pe care Microsoft si Yahoo le au cu Time Warner pentru preluarea diviziei de Internet AOL prind tot mai mult contur, pe fondul incercarii celor doi pretendenti de a concura mai agresiv cu liderul pietei online, Google.
Yahoo si Microsoft accelereaza discutiile pentru preluarea AOL

Discutiile avanseaza deoarece partile implicate doresc sa incline balanta de partea lor inaintea intalnirii actionarilor Yahoo, din 1 august. Compania Yahoo trece printr-o perioada agitata, cu actionari dezbinati, dupa ce a refuzat mai multe oferte de preluare din partea Microsoft.

Orice varianta de alaturare a partilor ar putea schimba structura pietei de publicitate pe Internet. O intelegere dintre AOL si Yahoo va insemna o fuziune a celor doua companii, dand posibiliatea Time Warner sa preia o mica parte din actiunile noii companii. Pe de alta parte, ajungerea la un acord cu Microsoft va insemna vanzarea integrala a AOL, sustin surse citate de Reuters.

Discutiile cu Time Warner vin dupa o perioada in care negocierile dintre Microsoft si Yahoo pentru achizitionarea Yahoo au esuat, Microsoft retragandu-si in cele din urma oferta de 47,5 miliarde de dolari in luna mai. De atunci, cele doua companii s-au angajat intr-un razboi al declaratiilor publice.

AOL planuieste sa separe de companie divizia care se ocupa de accesul la Internet prin conexiune dial-up, si se concentreaza, parte a unui efort inceput acum doi ani, pe construirea unei forte eficiente de vanzari de publicitate online..

Interesul manifestat de Yahoo pentru achizitionarea AOL are scopul de a demonstra actionarilor ca poate sa creasca si fara Microsoft. Yahoo trebuie sa fie convingatoare deoarece se afla intr-o lupta cu investitorul Carl Icahn, care detine 5% din actiunile Yahoo si care s-a aliat cu Microsoft, cautand inlaturarea actualului consiliu de conducere al companiei si implicit a directorului general Jerry Young.

Microsoft doreste sa detina divizia de Internet AOL pentru a mari notorietatea serviciului de publicitate si pentru a isi mari traficul, avand ca scop slabirea pozitiilor Yahoo si Google. Compania de software va trebui sa isi convinga actionarii ca are o strategie in privinta Internetului, independent de incercarea nereusita de a achizitiona Yahoo.

Yahoo a respins o noua oferta Microsoft in weekend, dar a anuntat ca ramane deschisa unei cumparari integrale a companiei pentru 33 de dolari pe actiune. Oficialii Microsoft au declarat ca ar putea ajunge la o intelegere cu Yahoo, fie pentru preluarea intregii companii, fie doar a motorului de cautare, insa doar cu conditia ca intreaga conducere sa fie schimbata.

Time Warner intentioneaza sa vanda AOL ca parte a strategiei de a isi focaliza afacerea pe continut si nu pe distributie. Pana la sfarsitul anului intentioneaza sa se separe si de divizia de televiziune prin cablu, Time Warner Cable.