Real Estate

Cum arata Promenada, mall-ul corporatistilor din Floreasca (Galerie Foto)

16 Oct, 11:40 • karina.popescu
Centrul comercial Promenada, aflat in "cartierul corporatistilor" din Bucuresti, va fi deschis joi pentru public, la 22 de luni de la inceperea lucrarilor de constructie. Vezi cum arata investitia de 130 de milioane de euro a austriecilor de la Raiffeisen Evolution, un mall de a treia generatie.
Cum arata Promenada, mall-ul corporatistilor din Floreasca (Galerie Foto)


Promenada Mall, cu o
suprafata inchiriabila de 35.000 mp, este situat la intersectia
arterelor Calea Floreasca, Sos. Pipera si Str. Barbu Vacarescu, in
centrul celei mai dinamice zone de afaceri a orasului, astfel ca 
se
adreseaza angajatilor ce isi desfasoara activitatea in cladirile de birouri aflate in proximitate, dar
si rezidentilor din partea de nord a Bucurestiului.


Cele 140 de magazine
ale centrului comercial asteapta, pentru inceput, un numar mediu
zilnic de 25.000 de vizitatori, acestia urmand sa atinga 30.000 in
perioada de operare.

Mall-ul va concura puternic cu Baneasa Shopping City, proiectul cel mai profitabil pana acum pe piata bucuresteana. In loc de cinema, dezvoltatorul Promenada propune o terasa in aer liber, menita sa atraga corporatistii din zona.

Valoarea totala a investitiei dezvoltatorului depaseste
130 de milioane euro
. Design-ul cladirii este unul avangardist,
semnat de catre un birou de arhitectura romanesc, B23T, culoarea
dominanta in proiect fiind albul. Executia proiectului a fost
atribuita de catre dezvoltator, la sfarsitul anului 2011,
constructorului austriac Strabag, in calitate de antreprenor
general.

Mall-ul, anuntat in urma cu peste 5 ani, dar amanat din cauza crizei, a fost finantat in parte cu un credit de 95,5 milioane de euro de la Reiffeisen Bank International. Constructia a inceput la inceputul anului trecut, dupa obtinerea finantarii, in decembrie 2011.

Reiffeisen Evolution detine un teren situat in apropierea statiei de metrou Aurel Vlaicu, pe care a proiectat constructia mall-ului si doua cladiri de birouri, dintre care Sky Tower, cu 36 de etaje.

Odata cu lansarea
Promenada finalizam o investitie totala de aproximativ 300 milioane
de euro, realizata in economia romaneasca intr-o perioada de criza si
concretizata prin trei proiecte: cladirile de birouri Sky Tower si
Floreasca City Center Office si centrul comercial Promenada, primele
doua dezvoltari de office fiind deja vandute, a declarat Gerald
Beck, managing director Raiffeisen Evolution.


Constructia mall-ului este realizata pe sase niveluri.
Primele doua etaje subterane ( -3 si -2) vor fi destinate parcarii,
restul de patru niveluri (din demisol si pana in etajul 2) gazduind
zona comerciala a Promenadei cu o suprafata inchiriabila de 35.000 de
mp. In total, mall-ul va numara 1.300 de locuri de parcare.

La
demisol vor fi concentrate atat zona de servicii oferite de centrul
comercial, cat si o parte dintre cei mai importanti chiriasi.
Retailerii prezenti pe acest nivel sunt Autograf (papetarie),
supermarketul Billa, Baby’s Boutique, Carturesti, Christian Tour,
Corelli, Credit Europe Bank, Deco In (decoratiuni), Deichmann, Deluxe
Cards, DM Drogerie Markt, Eco Clean (curatatorie ecologica), Flanco,
Florens, Germanos, Hervis, Inmedio, JPB Cigars, Lego, Murano,
Nobilis (mobilier si decoratiuni), Noriel, Oliviers&Co, Optiblu,
Peek & Cloppenburg (primul nivel), Penti, Plant Univers, Pink &
Blue (galerie multibrand pentru copii), Raiffeisen Bank,
Simona’s Cookshop, Spazio Caffe, Vodafone, Salon Yvonne
(centru de infrumusetare), Textura, Wine Boutique.

La
acest nivel vor functiona si magazinul mono-brand Lego, retailerul
international Tchibo cu o cafenea si un magazin care va comercializa,
pe langa cafea si espressoare, articole de imbracaminte si
decoratiuni interioare, primul magazin Seven Sins (lenjerie) si un
magazin pentru copii, Superkidz.

Parterul centrului
comercial va gazdui retaileri precum Be Nat (gastronomie bio),
Beautik, Berska, Bijou Brigitte, Body Shop, C&A (primul nivel),
Cacharel, Calzedonia, Cellini, Chic Ville, Cielo Venezia, Douglas,
Ecco, Help Net, H&M (primul nivel), Il Passo, Intimissimi, Yves
Rocher, MAC, Massimo Dutti, Musette, Musette Man, Oysho, Pandora,
Paul, Peek & Cloppenburg (al doilea nivel), Promod, Roberto
Bravo, Sabon, Sephora, Starbucks, Stradivarius, Swarovski, Zara si
Zara Home.

Legatura cu primul etaj al centrului
comercial se face atat prin cele doua noduri centrale prevazute cu
scari rulante si lifturi, dar si prin conexiunile verticale realizate
direct in spatiile marilor chiriasi-ancora.


La primul etaj se
regasesc Adidas, All Shoes, Apple, C&A (al doilea nivel),
Depot 96, D’S Damat, Enzo Bertini, Fifth Avenue, H&M (al doilea
nivel), Humanic, Intersport, Killtec, Marchezzi (incaltaminte), Peek
& Cloppenburg (al treilea nivel), Petit’s, Prelude (lenjerie),
Primigi, Samsonite, Stefanel, Tommy Hilfiger, The North Face, U.S
Polo Assn si o serie de magazine-boutique ce vor oferi clientilor o
gama variata de produse: Contesinna (moda high-end pentru copii),
Bottega delle Scarpe (incaltaminte italiana), Hullber (fashion
high-end pentru barbati), Pretty Balerinas (incaltaminte si accesorii
pentru femei).

Ultimul nivel a reprezentat una din marile provocari pentru arhitectul proiectului.
Spatiul a fost separat in doua zone. Cea acoperita va gazdui o sala
de fitness, o zona de entertainment, dar si zona de food-court a
centrului comercial: unitati cu servire rapida – Chopstix, Cuptorul
cu lemne, Deliciul Cartofilor, KFC, Lasafi, McDonald’s,Scandia
Sibiu, Imbiss Grill; restaurante a la carte – Fish Company,
Gurmanderie, La Fattoria, Oliva; cafenele – Costadoro Caffe,
Filicori, Terra Cafe sau Venchi.

Tot la ultimul nivel se
va afla si un loc de joaca Gymboland.

Tehnologia
utilizata pentru executia luminatoarelor este identica cu cea
folosita in realizarea stadionului Allianz Arena din Munchen, au
spus dezvoltatorii proiectului.

Cea de-a doua zona a
ultimului nivel din Promenada va functiona ca o gradina in aer liber,
in perioada sezonului cald.

Dezvoltata pe o suprafata de peste
7.000 de mp, terasa va fi locul unde fiecare categorie de clienti isi
va putea alege propria zona de relaxare: cafenelele, zona de
evenimente destinata proiectiilor de film, teatrului sau concertelor,
zona de joaca pentru copii etc.

In perioada de iarna
terasa va functiona ca patinoar in aer liber, iar in preajma
sarbatorilor de iarna vor fi organizate targuri de Craciun.

Accesul
in Promenada, atat cel pietonal, cat si cel auto, se va putea face
din ambele artere rutiere Calea Floreasca si strada Barbu
Vacarescu.
La
ambele intrari exista parcari pentru biciclete cu o capacitate de 150
de locuri.



Activitatea de
inchiriere a fost realizata impreuna cu agentul exclusiv
Krammer&Wagner.


Promenada Mall a
selectat pentru campania de lansare
si sustinere a brandului in acest
an agentiile Papaya Advertising, Godmother, OMD si Rogalski Damaschin
Public Relations, ce vor avea responsabilitati diferite.


Procesul,
desfasurat pe o perioada de doua luni, a constat mai intai in
selectarea agentiei de strategie si comunicare de brand, in urma
careia Papaya Advertising a fost desemnata castigatoare. Ulterior au
fost selectate agentiile de media, BTL, online si PR.

Astfel,
serviciile media buying si planning vor fi asigurate de catre OMD, in
timp ce Godmother va coordona procesul de comunicare in mediul online
si BTL, iar Rogalski Damaschin Public Relations va fi responsabila
pentru comunicarea cu presa si liderii de opinie.
 

Raiffeisen
Evolution este un dezvoltator imobiliar, o companie de origine
austriaca, cu sediul central la Viena, care opereaza pe pietele din
Europa Centrala si de Est. Portofoliul companiei include ansambluri
rezidentiale, cladiri de birouri, centre comerciale, hoteluri si
proiecte imobiliare mixte. In Romania, Raiffeisen Evolution activeaza
din anul 2003. Compania a dezvoltat si vandut trei proiecte de
birouri: Oracle Tower, Sky Tower si Floreasca City Center Office,
toate pozitionate in zona statiei de metrou Aurel Vlaicu.

Pe
langa Promenada, pe segmentul centrelor comerciale de tip mall, luna
aceasta s-a deschis si AFI Palace Ploiesti, dezvoltat de
israelienii de la Afi. De asemenea, va fi inaugurat, pana la
sfarsitul anului, Coresi Shopping City (faza I) din Brasov,
dezvoltat de Immochan.

Deoarece nevoile consumatorilor si ale retailerilor se schimba constant, noi modele de centre comerciale sunt asteptate sa apara in peisajul de retail local in viitor, precum centrele open-air careimbina intr-un mod armonio spatiul interior cu cel exterior sau proiecte complete de tip mixt, care sa combine nu doar spatii de birouri si retail, ci si spatii rezidentiale si hoteliere.

Citeste si
Mall-urile din
Romania, la a treia generatie. Incursiune in trecut si in viitor

Dezvoltatori mai precauti. Cum va primi piata mall-urile asteptate in acest an