- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

De ce sa promovezi un proiect rezidential pe stadionul de fotbal

10 May, 00:02 • cristina.mihai
Grupul spaniol HL1, dezvoltatorul proiectului rezidential Delea Veche, a incheiat recent un contract de sponsorizare cu clubul de fotbal Dinamo Bucuresti. Alberto Escribano, directorul executiv al companiei, a explicat pentru DailyBusiness.ro de ce a ales acest canal de comunicare in defavoarea altora.
De ce sa promovezi un proiect rezidential pe stadionul de fotbal

„Pentru noi este cea mai buna cale de comunicare. In opinia noastra sunt doua cluburi de fotbal cu care poti sa-ti asociezi numele: Steaua si Dinamo, pentru ca au o istorie si detin cele mai multe titluri”, spune Escribano, care a adaugat ca alegerea clubului Dinamo a fost determinata si de apropierea dintre stadion si proiectul rezidential.

Escribano a spus ca valoarea contractului si conditiile sponsorizarii sunt confidentiale, insa a mentionat ca parteneriatul este unul pe termen lung.

„Acest parteneriat este un pariu de imagine, dar in acelasi timp ‘militam’ si pentru proiectul nostru. Oferim conditii speciale pentru achizitia de locuinte in proiect pentru jucatorii, partenerii sau sponsorii echipei”, a mai spus directorul executiv al companiei, care a adaugat ca pana acum 3 jucatori ai clubului au achizitionat locuinte in proiect.

Numele proiectului rezidential apare pe spatele sorturilor jucatorilor, pe panouri amplasate pe stadion si pe site-ul oficial al clubului.

„In alte tari nu am avut parteneriate cu cluburile de fotbal, insa conditiile din Romania ne-au facut sa alegem aceasta varianta”, a declarat reprezentantul HL1.

„Aici toata lumea isi face publicitate de tot felul pe strada. Am calculat impactul reclamelor pe strada si nu este foarte mare. O reclama pe un bulevard ca Magheru atrage atentia cateva saptamani, dupa care nu te mai uiti. In schimb, in cazul unei echipe de fotbal efectul este continuu. Esti tot timpul sub privirea spectatorului”, a adaugat Escribano.

Delea Veche nu este singurul proiect rezidential din Romania care este promovat cu ajutorul brandului unui echipe de fotbal. Un alt exemplu este cel al asocierii proiectului rezidential Green City din comuna 1 Decembrie din sudul Bucurestiului cu imaginea clubului Unirea Urziceni, ambele controlate de omul de afaceri Dumitru Bucsaru.

Prima cladire din proiectul Delea Veche, care va cuprinde 69 de locuinte, va fi finalizata in acest an, iar pana in prezent circa 60% din locuinte sunt contractate. Din cea de-a doua cladire, cu finalizare in 2011, sunt contractate circa 25% din locuinte.
Compania nu a scazut preturile din proiect, insa acum deruleaza o promotie pentru ultimele apartamente cu doua camere, pe care le-a scos la vanzare cu 85.000 euro, circa 10.000 euro sub pretul anterior.

„In ultimul an traficul de vizitatori pe santier a fost constant, nu s-au concretizat toate vizitele in contracte, dar interesul a ramas neschimbat. Daca situatia de pe piata nu ar fi fost asta, am fi vandut in 6 luni tot”, spune Escribano.

HL1 Group a demarat constructia proiectului in 2008, iar termenul de finalizare nu a fost devansat, compania continuand sa lucreze si in perioada in care piata a fost blocata.

„Am modificat proiectul, pentru ca situatia de pe piata s-a schimbat fata de momentul initial al realizarii conceptului. Am mai diminuat suprafetele spatiilor comune. Am inclus, ca urmare a unei cereri potentiale pe care am identificat-o, doua cladiri de birouri cu spatii de vanzare in proiect”, a spus Escribano.

Criza a determinat compania sa amane demararea unui alt proiect pe care il avea in plan in zona Bulevardul Timisoara.

„Acolo este un alt concept, sunt locuinte mai ieftine si intr-un numar mai mare, iar in tumultul de anul trecut era prea riscant sa il lansam. Avem un PUZ, iar arhitectii nostril lucreaza la proiect”, a precizat directorul HL1 Group. El a adaugat ca pana in prezent, intentia de a lansa acest proiect in 2011 ramane in picioare, insa depinde si de evolutia pietei.
[gallery:78]
Preturile apartamentelor din Drumul Taberei pornesc de la 60.000 euro. „Daca este ieftin sau scump ramane de vazut. Pentru mine, Delea Veche este cel mai ieftin proiect pe care l-am vandut pana acum, pentru ca am raportat preturile nu la nivelul pietei, de 2.000-3.000 euro pe metru patrat, ci la posibilitatile romanilor de a accesa credite. Era absurd ce se intampla in Bucuresti acum 2-3 ani, cand se platea si 1 milion de euro pentru un apartament. Erau mai scumpe decat in zonele selecte din Paris sau Madrid”, a aratat Escribano.

Despre oportunitatea lansarii unui proiect cu 1.000 de apartamente in conditiile actuale ale pietei, directorul HL1 spune ca trebuie inca sa vada cum se comporta piata si care exista perspective de a gasi clienti.

„In Drumul Taberei sunt 390.000 persoane si in Militari 250.000, iar in zona nu s-a construit prea mult. Noi avem terenul intre Plaza Romania si AFI Cotroceni Park, insa totul trebuie sa fie adaptat”, a mentionat Alberto Escribano.

„Acum un an nu puteai sa vii cu 1.000 de apartamente pe piata, pentru ca nu puteai sa faci o estimare sau o prognoza. Acum, ca situatia s-a regularizat si lucram intr-o piata mai relaxata, am inceput sa lucram la proiect. Trebuie sa vedem si cum se comporta piata si care sunt perspectivele de clienti”, a afirmat directorul dezvoltaorului.

Acesta considera ca potentialul este inca mare in Bucuresti, avand in vedere ca multe persoane isi cauta inca prima locuinta, comparativ cu orasele din Spania, unde clientii sunt la a doua sau a treia locuinta.

Compania mai detine 3 terenuri in zona de nord a Capitalei.

„Acum vrem sa construim proiecte urbane si apoi o sa vedem cum se comporta zona de nord. Nu regretam ca am cumparat aici, pentru ca ai nevoie de o bursa de terenuri pentru a dezvolta, iar noi suntem un grup care poate sa construiasca si spitale sau hoteluri, nu doar locuinte”, spune Escribano.

HL1 administreaza si are in proprietate mai multe hoteluri si spitale la nivel global. Grupul este unul dintre putinii dezvoltatori rezidentiali care au continuat constructia proiectelor lansate pe piata romaneasca in aceasta perioada, alaturi de companii ca Adama, Asmita Gardens, Conarg sau Impact SA, dar si omul de afaceri Ionut Negoita.