- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

TNS a refuzat o noua oferta de preluare de la WPP, in valoare de 1,2 mld. euro

14 May, 13:55 • Redactia DailyBusiness
Compania de studii de piata Taylor Nelson Sofres (TNS) a refuzat o oferta de preluare, in valoare de 996 milioane de lire (circa 1,253 mld. euro), facuta de catre Sir Martin Sorrell, CEO al grupului de comunicare WPP, informeaza presa internationala.
TNS a refuzat o noua oferta de preluare de la WPP, in valoare de 1,2 mld. euro

Companiile de studii de piata TNS si GfK au anuntat, la sfarsitul lui aprilie, demararea discutiilor in vederea fuzionarii.

Oferta WPP vine ca reactie la refuzarea ofertei initiale de 948 milioane de lire (circa 1,193 mld. euro), facuta pe 5 mai. Consiliul de administratie al TNS a declarat ca a doua oferta inaintata de WPP a fost refuzata in unanimitate, motiv fiind ca aceasta subevalueaza compania.

„Consiliul a refuzat fara ezitare oferta innoita a grupului WPP, despre care consideram ca subevalueaza substantial compania, chiar si neluand in calcul o fuziune cu GfK”, a spus Donald Brydon, presedintele TNS.

De asemenea, oficialii TNS au spus ca sunt hotarati sa continue discutiile de fuziune cu GfK si ca in acest sens „a fost realizat un progres semnificativ”.

„Consiliul de administratie al TNS considera ca o fuziune intre TNS si GfK ar aduce valoare adaugata actionarilor TNS”, a spus un purtator de cuvant al companiei.

Fondatorul WPP, Sir Martin Sorrell, a spus ca este „dezamagit” de refuzul consiliului TNS, care a aratat „o rezistenta continua” impotriva ofertelor sale.

Combinatia TNS/GfK ar crea un gigant in domeniul cercetarilor de piata, cu venituri de peste 3,5 miliarde de dolari (circa 1,94 mld. euro), valoare care reiese din veniturile realizate in 2007 de catre cele doua companii. De asemenea, noua companie ar fi un rival puternic pentru Nielsen, liderul pietei.

AGB Nielsen Media Research este un joint venture 50-50 intre The Nielsen Company si Kantar, care apartine de WPP. Totusi, cele doua companii actioneaza independent. Kantar este a patra companie de studii de piata la nivel mondial, iar in 2007 a realizat venituri de 1,89 miliarde de dolari (circa 650 mil. euro).

In prezent, TNS se afla pe locul 3 mondial in domeniul cercetarilor de piata, iar GfK pe locul cinci.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, cu sediul in Nurenberg, detine 115 de companii operatoare si are circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS ofera studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.

WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume si numara in portofoliu companii precum AGB Nielsen Media Research, si agentiile Mediaedge:cia, GroupM, Ogilvy&Mather Worldwide si Grey Worlwide. Grupul activeaza in 106 tari si are clienti precum Vodafone, Orange si France Telecom.