- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Afacerea unui român din Spania, vandalizată la Barcelona. Patronul a primit amenințări pentru că angajații nu cunosc dialectul catalan

21 Dec, 14:50 • Alexe Raluca
O neînțelegere între un angajat român și un client spaniol a dus la o adevărată revoltă față de afacerea unui conațional pe rețelele de socializare. Una dintre sucursalele firmei din Barcelona a primit amenințări și a fost chiar și vandalizată cu graffiti.
Afacerea unui român din Spania, vandalizată la Barcelona. Patronul a primit amenințări pentru că angajații nu cunosc dialectul catalan

Scandalul a pornit de la o neînțelegere la o comandă pe internet, în care o clientă a făcut o cerere în catalană, în timp ce angajatul român ce avea obligația de a o servi i-a cerut să o repete în spaniolă. A fost momentul în care clienta, indignată, a împărtășit conversația de pe WhatsApp pe rețelele sale de socializare, declanșând o avalanșă de critici la adresa companiei de copiere.

Citește și: Româna, cea mai bine plătită limbă din Spania. Vorbitorii câștigă salarii triple față de salariul mediu

Afacerea unui român din Spania, vandalizată la Barcelona

De câteva zile, patronul român al firmei suferă amenințări, atât fizice, cât și prin intermediul rețelelor sociale, care au ajuns la un punct culminant când una dintre sucursalele sale din Barcelona a fost vandalizată cu graffiti.

Sediul nostru central este în Zaragoza (în Calle Pedro Cerbuna), dar avem peste 20 de magazine în toată Spania, dintre care trei în Barcelona, și ne ocupăm de comenzile online pentru toată țara dintr-un depozit din La Cartuja. Avem trei persoane care lucrează pe site și, în acest caz, angajatul care a preluat o comandă care urma să fie ridicată în Barcelona era român, deci nu înțelegea bine catalana”, spune proprietarul Low Cost, Bogdan Brie.

Totuși, românul susține că, deși totul a fost scos din context, ar fi trebuit să traducă mesajul pe Google. De asemenea, Brie mai spune că Barcelona este al doilea cel mai bun loc pentru afacerea sa, deci nu se pune problema vreunei dispute cu catalanii.

Acum, după avalanșa de critici de pe rețelele de socializare, la care se adaugă și amenințările, Brie crede că nu va mai avea un succes atât de mare în Barcelona cu afacerea sa. Cu toate acestea, are speranța că acest incident se va uita repede, dat fiind faptul că a fost și primul de acest fel.

„Copisteria Low Cost” este o companie care se remarcă prin prețurile sale mici (o pagină alb-negru, de exemplu, costă 0,025 euro), foarte utile, mai ales pentru studenți și notele lor în perioada examenelor. Fondată în Huesca în 2012, compania s-a stabilit în Zaragoza în 2014, unde în prezent deține trei magazine fizice (în Pedro Cerbuna, sediul central; Laguna de Rins și Miguel de Unamuno), pe lângă depozitul de pe șoseaua Castellón, de unde se ocupă de comenzi, precum cea din controversa menționată mai sus.

După succesul înregistrat în capitala aragoneză, compania a început să se extindă și în alte orașe din Spania și, datorită comenzilor online, acoperă practic întregul teritoriu național, permițând utilizatorilor să își primească documentele la un preț foarte accesibil, fără a-și părăsi locuințele.

Citește și: Incredibil care este salariul minim pe economie în Spania! Iată cât câștigă un român cu doar 5 ore pe săptămână!