Un simplu gest, care în cele mai multe cazuri putea trece neobservat, a reușit să devină viral pe rețelele de socializare, după ce clienta unui restaurant a povestit în mediul online întâmplarea prin care a trecut.
O femeie care frecventa de aproape o lună restaurantul Urbinati din Ostia a relatat că, într-o zi caniculară, telefonul său mobil s-a descărcat complet. Ca urmare, aceasta a mers la personalul restaurantului și a întrebat dacă își poate lăsa telefonul la încărcat. Răspunsul a șocat-o pe femeie: pentru 30 de minute de încărcare trebuia să plătească 50 de cenți, notează Știri Diaspora.
Citește și: Turişti înşelaţi într-o cunoscută staţiune din Italia. Taxa absurdă care apărea pe nota de plată
Femeia a acceptat și s-a întors după 42 de minute să își recupereze telefonul, dar a avut parte de o surpriză și mai mare: i-a fost înmânat un bon fiscal pe care apărea scris clar „charge – carica” și suma totală de un euro.
„Cred că, odată cu asta, am atins fundul prăpastiei”, a scris femeia pe rețelele de socializare, atașând și dovada plății.
Întâmplarea femeii s-a răspândit imediat pe grupuri, stârnind valuri de reacții. Mulți utilizatori au spus că decizia administratorilor restaurantului este exagerată, dar și lipsită de bun-simț, fiind vorba despre o simplă încărcare a telefonului, un gest pe care alte localuri îl fac gratuit în semn de respect.
„În opinia mea, să faci un client să plătească pentru încărcarea telefonului mobil înseamnă pur și simplu să-l alungi. Nu a cerut să-și încarce o mașină electrică, ci un telefon”, a spus Roberto, membru al grupului „Liberamente – Infernetto e Dintorni”. Comentariul său a adunat rapid numeroase aprecieri, devenind reprezentativ pentru majoritatea celor care au condamnat gestul.
La polul opus, câțiva internauți au încercat să vină cu un punct de vedere mai echilibrat. Spre exemplu, un utilizator a spus că Pe de altă parte, câțiva internauți au încercat să aducă un punct de vedere mai echilibrat. Printre ei, un utilizator pe nume Walter, care a explicat: „I-a comunicat clar prețul înainte, iar doamna a acceptat. În plus, i s-a eliberat și bon fiscal, deci nu văd unde este problema. Dacă nu era de acord, putea refuza”.
Întreaga situație a generat o discuție referitoare la legalitate și bunăvoința în relația dintre comercianți și clienți. Totuși, din punct de vedere juridic, nimeni nu contestă că restaurantul avea dreptul de a taxa un serviciu suplimentar.
Citește și: Pizzeria din Italia care stârnește controverse. Taxează suplimentar eliminarea ingredientelor din pizza