Un ghid turistic a fost amendat cu 1.000 de euro pentru o recenzie de 3 stele pe Google, acordată unui terapeut, în Germania. Ștergerea recenziilor negative s-a transformat într-o afacere profitabilă, conform Bild.
Ghidul turistic berlinez Jörg Schöpfel (59 de ani) a experimentat acest lucru după ce a acordat trei stele unui terapeut într-o recenzie pe Google. Această evaluare l-a costat 1.000 de euro pe barbat. După ce a mers la terapeut, în 2023, i-a acordat acestuia 3 stele din 5: „Am fost foarte enervat pentru că m-am confruntat cu costuri suplimentare, dar am rămas obiectiv”, a spus el.
Citește și: Un imigrant care a început ca livrator deţine acum peste 270 de restaurante în SUA. „Îți vine să crezi?”
După un an a primit o scrisoare de la avocat, prin care i se cerea să plătească 1.00 de euro „pentru defăimare”. Cum asigurarea sa de cheltuieli juridice nu acoperă costurile, iar un apărător l-ar costa și pe el cel puțin 1.000 de euro, ghidul turistic a plătit.
Mai mult, Schöpfel a fost dat în judecată pentru defăimare, însă procurorul a renunțat la proces.
Potrivit unui studiu realizat de institutul de cercetare și consultanță de piață HEUTE UND MORGEN cu sediul la Köln pe 2.000 de respondenți, 1 din 4 caută frecvent recenzii pe Google, 86% sunt familiarizați cu Google ca platformă de recenzii.
În același timp, Parchetul din Bonn a confirmat că anchetează în prezent un bărbat de 21 de ani pentru defăimare, după ce a postat o recenzie negativă pe Google. Acesta a acordat unui cabinet stomatologic o singură stea, afirmând în justificarea sa că „medicul i-a vândut doar servicii private scumpe, în loc de servicii legale”.
„Nu vrei să faci rău intenționat și nu există nici măcar un avertisment. Acesta este pur și simplu un model de afaceri flagrant. Cred că acest lucru nu ar trebui permis, subminează și încrederea în sistemul nostru juridic”, declară Schöpfel, care se abține acum de la recenzii negative pe Google. „Scriu doar când mi-a plăcut ceva”, a mai spus el.
Într-un alt caz, Alexander H. (22 de ani), un student din Hamburg, a avut și el probleme după ce a postat o recenzie pe Google.
În iulie 2024, a ieșit la o pizza cu un prieten: „Nu scriu aproape niciodată recenzii pe Google, dar această vizită a fost atât de proastă încât am decis să scriu una”, explică tânărul.
Pizza nu era deosebită, iar concluzia lui a fost că a produsul a fost prea scump, iar restaurantul, supraevaluat.
După un an, acesta a primit un e-mail de la Google, iar tânărul a susținut că e-mailurile au fost intimidante și că „Dacă aș fi primit într-adevăr o scrisoare de la avocat, probabil că nu aș fi continuat”. Astfel, Alexandrer și-a lăsat comentariul public, cu toate că a primit 6 înștiințări de ștergere.
Ștergerea recenziilor negative s-a transformat într-o afacere profitabilă pentru unele companii, iar acestea folosesc diverse tactici pentru a elimina feedback-ul nefavorabil de pe platformele online.
Citește și: ANAF te ajută să reclami restaurantele care nu dau bon fiscal. Premiul ar putea fi consumaţia gratis