- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Povestea românului care a investit 1,5 milioane de euro pentru a duce micii în SUA. „Litălși – niște mititei” vor ajunge pe Broadway

17 Jun, 22:32 • Adrian Popovici
Valentin Șoneriu a investit peste 1,5 milioane de euro într-un nou brand culinar: „Litălși – niște mititei”. Lansare a avut loc pe Bradway, americanii fiind fanii micilor românești.
Povestea românului care a investit 1,5 milioane de euro pentru a duce micii în SUA. „Litălși – niște mititei” vor ajunge pe Broadway

Mici românești au fost în centrul atenției în unul dintre cele mai cunoscute locuri din lume, Briadway din New York.  Un român curajos și vizionar, Valentin Șoneriu, a investit nu mai puțin de 1,5 milioane de euro pentru a aduce micii românești, îndrăgitele „Litălși – niște mititei”, direct pe străzile celebre ale Big Apple-ului, notează G4 Food.

Începând cu primele ore ale dimineții, o mulțime de americani și turiști s-au strâns pe Broadway pentru a participa la Romania Day on Broadway, cel mai mare festival românesc din Statele Unite ale Americii, ajuns la cea de-a 23-a ediție. Cu străzile închise special pentru acest eveniment, atmosfera vibrantă a inclus mese pline de mici sfârâitori și sarmale, gata să răspândească aroma autentică a bucătăriei românești în inima metropolei lumii moderne.

Valentin Șoneriu, directorul companiei brașovene CarmOlimp, a fost purtătorul de cuvânt al acestei inițiative impresionante. „E timpul să ducem cele mai interesante produse tradiționale românești în inima unuia dintre cele mai populare orașe din lume – New York-ul. Vom închide Broadway pentru o zi, iar micii vor fi vedetele festivalului românesc Romania Day on Broadway”.

Micii, gata preparați pe grătarele instalate special pentru acest scop, au fost gătiți local, dar după rețeta autentică a firmei din Brașov. O adiție de lux la eveniment a fost colaborarea cu un chef celebru din Manhattan, deținător al unei stele Michelin, care a supervizat prepararea acestor delicatese pentru a asigura o experiență culinară de neuitat.

„Micii vor avea o dimensiune mult mai mare față de cum îi știm noi, vor avea cam 24 de centimetri. Ei se vor putea servi în chiflă la fel ca hot dogul, dar și separat cu pâine și muștar”, a explicat directorul companiei brașovene.

Te-ar putea interesa și: Otrava de pe grătarul tău! Ce conțin, de fapt, micii. Sigur NU vei mai mânca renumiții mititei

Cum sunt vânduți micii în SUA?

Cătălin Mahu, cunoscutul antreprenor din industria restaurantelor cu specific românesc, a fost și el prezent la eveniment, aducând cu sine nu doar experiența în gastronomie și prepararea micilor, ci și entuziasmul pentru promovarea identității culinare românești în străinătate.

Mahu a subliniat importanța promovării gastronomiei românești în lumea contemporană: „Gastronomia românească e fantastică și astăzi am văzut oameni care au stat la cozi de câte o oră să mănânce mici și sarmale. Americanii au avut răbdare să stea la aceste cozi pentru că erau curioși, iar la final ne-au mulțumit”.

Proiectul „Litălși – niște mititei” reprezintă o investiție semnificativă pentru Valentin Șoneriu, care vizează nu doar satisfacerea poftei de mici a comunității românești din Statele Unite, dar și extinderea gustului autentic românesc în rândul publicului american larg. În prezent, discuțiile cu un distribuitor local sunt într-un stadiu avansat, pregătind terenul pentru ca aceste delicatese să fie disponibile și în restaurante și magazine din SUA.

Romania Day on Broadway, inițiat în anul 2000, reprezintă o platformă de promovare culturală susținută de Ambasada României în Statele Unite ale Americii, Consulatul General al României din New York și Institutul Cultural Român. Evenimentul nu se rezumă doar la bucatele românești, ci include și programe artistice menite să împărtășească frumusețea tradițiilor și obiceiurilor românești publicului american.

Citește și: Banalul covrig are mai multe calorii decât carnea de porc la grătar. Avertismentul specialiștilor pentru cei care vor să slăbească

Tags: