Perioada în care Biserica Catolică evita contactul cu modernitatea a rămas în urmă. În prezent, Vaticanul susține tot mai activ transmiterea mesajului creștin prin rețelele de socializare, în dorința de a ajunge la un public cât mai larg, din toate colțurile lumii, conform Bugetul.
Te-ar mai putea interesa: Rusia respinge Vaticanul ca loc pentru pace: „Neelegant pentru două țări ortodoxe”
Săptămâna aceasta, Vaticanul a organizat la Roma „Jubileul Misionarilor Digitali și al Influencerilor Catolici”, eveniment la care participă sute de fețe bisericești ce promovează cuvântul lui Dumnezeu pe internet.
„Toată lumea folosește rețelele de socializare, este important să fim și noi acolo. Acest eveniment ne permite să ne cunoaștem”, a decșarat părintele Giuseppe Fusari, care împărtășește pasaje din Evanghelie pe rețelele de socializare și are 63.000 de urmăritori.
Sora Albertine, una dintre cele mai cunoscute influencerițe catolice din Franța, participă la evenimentul de la Roma. La doar 29 de ani, călugărița a strâns peste 320.000 de urmăritori pe Instagram, iar videoclipurile sale de pe TikTok au depășit un milion de vizualizări.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/papa-leo-xiv-1-1024x614.jpg)
Cu un stil accesibil, editări dinamice și o energie contagioasă, ea își împărtășește viața cotidiană și oferă sfaturi despre lecturarea Bibliei. Pentru Albertine, platformele digitale reprezintă un „câmp misionar” prin care poate ajunge atât la tineri, cât și la cei care nu cred.
„Simplul fapt că Vaticanul a decis să organizeze acest eveniment ne spune că este important, mergeți mai departe, suntem cu voi și împreună vom găsi o modalitate de a realiza această nouă evanghelizare”, a spus sora Albertine.
Susținuți de Vatican, „misionarilor digitali” li s-a acordat propria Liturghie în Bazilica Sfântul Petru. Papa Leon al XIV-lea, care are 14 milioane de urmăritori pe Instagram, i-a îndemnat pe cei prezenți la acest eveniment să „hrănească rețelele sociale și mediile digitale cu speranță creștină”, asigurându-i totodată că „în fața schimbărilor culturale, de-a lungul istoriei, Biserica nu a rămas niciodată pasivă”.
„Cel mai mare influencer este Dumnezeu!”, a spus în fața mulțimii prezente, cardinalul filipinez Luis Antonio Tagle, care este foarte popular printre tineri.
Totuși, poziția Vaticanului pe această temă rămâne neclară, astfel că misionarilor nu li s-au comunicat reguli sau recomandări specifice.
„Ar fi necesar un mandat? Există o durată pentru această misiune? Discutăm împreună cum să scriem această nouă pagină de evanghelizare”, a concluzionat sora Albertine.
Te-ar mai putea interesa: După Trump Papă, avem şi Trump Superman. Casa Albă a publicat o fotografie în care liderul american apare în postura celebrului supererou, însoţită de textul „Simbolul speranței”