- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Secretele din spatele Mercedes-Benz dezvăluite de un inginer român! Care este motivul real pentru care mașinile nu mai țin cum țineau pe vremuri

01 Dec, 16:05 • Cornel Ghimeșan
Paul Dani este un inginer român care lucrează pentru Mercedes-Benz. Acesta a dezvăluit o parte dintre secretele de culise ale producătorilor. De asemenea, acesta a răspuns la una dintre cele mai frecvente întrebări: „De ce nu să mai fac mașini ca pe vremuri?”.
Secretele din spatele Mercedes-Benz dezvăluite de un inginer român! Care este motivul real pentru care mașinile nu mai țin cum țineau pe vremuri

Paul Danci este un inginer român care lucrează pentru Mercedes-Benz. Acesta a explicat, într-o postare pe Facebook, motivele pentru care în prezent „nu se mai fac mașini așa cum se făceau mai demult”. Acesta a subliniat în postarea sa faptul că vorbește în nume personal, fără nicio legătură poziția companiei pentru care lucrează. Acesta consideră că noile mașini sunt gândite cu o durată de viață între 7 și 12 ani.

Alte articole: O nouă lovitură din partea Guvernului. Pensiile de serviciu pentru 5 categorii de pensionari vor fi înghețate

Paul Danci, este expert în siguranță funcțională și securitate cibernetică la Mercedes-Benz în Sindelfingen, Germania. Acesta a făcut parte din echipa care a dezvoltat primul sistem de automatizare de nivel înalt, nivelul 3 conform standardelor, numit Drive Pilot. Acest sistem îi permite șoferului să facă altceva în timp ce sistemul este activ. Spre exemplu, șoferul își poate verifica telefonul, să se uite la un film pe YouTube sau Netflix pe consola centrală, în timp ce sistemul conduce pentru el.

Dacă mașina face accident în timp ce sistemul este activat și șoferul a respectat ceea ce i se cere (să fie pe scaun, să nu doarmă, să dețină permis de conducere, și alte detalii de acest gen), producătorul auto este cel care se face vinovat.

De ce nu mai „țin mașinile ca altă dată”? Inginerul de la Mercedes explică

„Pe deoparte e adevărat, dar nu pentru că cei care le făceau mai demult erau mai buni și cei de astăzi sunt mai puțin buni. Tehnologia a evoluat și ce exista în urmă cu 30-40 de ani în industrie e incomparabil cu ce există acum. Tehnologia era, probabil, chiar rudimentară comparat cu ce există astăzi în industria automotive”, a explicat inginerul român.

Paul Danci a arătat că unul dintre principalele motive pentru care mașinile de astăzi  nu mai „țin” ca altădată este că statele au reglementat puternic construcția de mașini.

Secretele din spatele Mercedes-Benz dezvăluite de un inginer român! Care este motivul real pentru care mașinile nu mai țin cum țineau pe vremuri
Secretele din spatele Mercedes-Benz dezvăluite de un inginer român! Care este motivul real pentru care mașinile nu mai țin cum țineau pe vremuri

„În trecut fiecare putea face ce vrea, dar astăzi să lansezi o mașină nouă este extrem de complicat”, a explicat Paul Danci.

Paul Danci, inginerul Mercedes-Benz a făcut și o listă cu reglementări actuale și viitoare, începând chiar cu 2023:

  • Materialele trebuie să fie reciclabile în proporție de X%  – proporția se schimbă periodic. Asta înseamnă că peste 20, 30, 40 de ani, tehnologia de reciclare trebuie să fie disponibilă. În puține cazuri o tehnologie de astăzi va fi disponibilă peste 40 de ani, deci viața mașinilor este limitată de asta.
  • Normele de poluare sunt tot mai stricte și mașinile mai vechi poluează mai mult deci cei care fac legislația vor să scape cât de repede de mașinile considerate vechi. „Mașină veche” va fi tot mai „tânără”. Dacă în 2022, o mașină veche este considerată o mașină care are 20 de ani, în viitor, veche va fi 7-12 ani.
  • Multe mașini care se produc astăzi au în spate servicii software în cloud care sunt folosite să trimită sau să primească date de la/la mașini. Va fi ineficient și costisitor pentru firmele de mașini să mențină în funcție aceste servicii din cloud pentru 20-30 ani. O durată de 7 – 12 ani ar putea fi acceptabilă.

Citește și: Românii își golesc portofelele în Târgurile de Crăciun! Prețurile sunt mai piperate anul acesta din cauza scumpirilor din energie

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba