- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Serviciile All-Inclusive nu vor mai fi disponibile din anul 2024. Care este statul care a recurs la această decizie

06 Oct, 12:50 • Oprea Alina
Turiștii trebuie să își pregătească buzunarele! Ofertele All-Inclusive cresc și sunt tot mai puține în Bulgaria. Impactul asupra vacanbțelor lor este e aproximativ 5-10%
Serviciile All-Inclusive nu vor mai fi disponibile din anul 2024. Care este statul care a recurs la această decizie

Românii, cel puțin, sunt adepții petrecerii vacanței de vară în Bulgaria la All-Inclusive, însă Asociația Hotelurilor și Restaurantelor Bulgare din Varna a comunicat o decizie care este în atenția tuturor: servicile All-Inclusive din anul 2024 pentru unele hoteluri nu vor mai fi disponibile. Inflația care a impactat nu doar România, ci și celelalte state, a provocat această decizie, conform Novinite, după cum au comunicat cei de la Economedia.ro. O chestiune ce a fost menționată de alții din industrie a fost că competiția se menține prin All-Inclusive.

Citește mai multe despre: Mare atenție, șoferi! Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a emis o atenționare de călătorie pentru Bulgaria

“Există o neînțelegere generală a ceea ce este și ce înseamnă all-inclusive. În Turcia, de exemplu, există multe hoteluri care preferă strategia all inclusive pentru că sunt situate în mijlocul pustietății. Nu există nimic în apropiere care să fie văzut ca punct de reper, așa că serviciile lor se concentrează pe menținerea turiștilor complet în complex. Grecia a respins all-inclusive în majoritatea locurilor, deoarece grecii își prețuiesc tavernele și au spus că vor să păstreze economia locală cu ajutorul acestora.

Stațiunile noastre de la Marea Neagră au fost create pe baza all-inclusive, am numit-o pensiune completă, pentru că nu exista un loc unde oaspeții să mănânce în afara hotelului. All-inclusive există în Bulgaria de peste 60 de ani și va continua să existe, acolo unde serviciul funcționează în beneficiul hotelierilor”, a declarat directorul Institutului de Analiză și Evaluare a Turismului, Rumen Draganov, conform Economedia.ro.

„Ne aflăm într-o luptă competitivă acerbă în turism. Cine este mai bun și cine știe cum să o facă, câștigă vizitatorii. Concurența constă în faptul că raportul preț-calitate trebuie să fie foarte bun, iar publicitatea trebuie să meargă pe bază de cuvânt. Vizitatorii recomandă locul rudelor și prietenilor lor.”, a adăugat acesta, conform Economedia.ro.

Ce vor oferi hotelierii dacă nu All-Inclusive?

Am menționat în rândurile de mai sus că prețurile alimentelor cresc, conducând, în mod automat, la creșterea prețurilor pachetelor All-Inclusive, implicit a vacanțelor la mare. Tot ceea ce vor oferi hotelierii de acum va fi doar micul dejun, sau, posibil, micul dejun și cina.

“Anul acesta, prețurile au ajuns la 700 – 900 de leva pe cameră cu un pachet all-inclusive. Vrem să fim mai competitivi, vrem să le oferim turiștilor posibilitatea de a alege, pentru că sunt turiști care la prânz preferă să meargă într-o excursie, preferă să fie în afara complexului hotelier”, sunt cuvintele Președintelui Asociației Hotelurilor și Restaurantelor Bulgare din Varna, pe numele său, Pavlin Kosev, informații furnizate de Economedia.ro.

Părerile sunt împărțite, iar ofertele, de asmenea. Este clar și concis că oamenii vor avea liberă alegere la ofertele puse pe masă, întrucât cei din breasla htelurilor și a restaurantelor au comunicat faptul că sunt oameni cărăra le place să plătească în întregime, incluzând șezlongul și umbrela.

„Cred că renunțarea la această formă nu este poate potrivită în acest moment, pentru că sezoanele sunt deja dificile. Poate că va fi o ieșire din țară dacă se va schimba forma de serviciu.”, a declarat unul dintre hotelieri, conform Economedia.ro.

În ciuda prețurilor, turiștii vor All-Inclusive

Inflația poate fi crescută, însă turiștii nu simt acest lucru atunci când vine vorba de vacanțele lor. Foarte mulți turiști și-au exprimat părerea cu privire la acest subiect controversat de a stopa serviciul All-Inclusive.

„Păi, stau mai liniștit, nu mă gândesc la mâncare și este mai convenabil pentru mine. Altfel, trebuie să mă gândesc la familie, la fiecare mic dejun, prânz, cină, unde vom mânca. Noi suntem pentru prima dată în Bulgaria, suntem în acest hotel cu oferta “all inclusive”, mâncarea este foarte bună, ne place.”, a comunicat unul dintre turiști, potrivit Economedia.

În acest punct nu mai este vorba de părerea turiștilor care vin în Bulgaria, ci este vorba și de gestiunea financiară pe care trebuie să o controleze hotelierii, pentru că unii dintre aceștia susțin că nu este profitabil.

„Știți ce înseamnă să produci ceva care stă în vitrină, cineva umple niște farfurii și apoi le aruncă.”, a comunicat Vicepreședintele Asociației Hotelurilor și Restaurantelor din Varna, potrivit Economedia.

„Hotelurile care au peste 300, 400, 500 de paturi, de 4 stele, așa e în Grecia, așa e în Turcia, se bazează pe all inclusive, pentru că așa cere tour-operatorul, așa cere clientul. Deci concurența pune presiune pe noi și, cel puțin în viitorul apropiat, nu văd o renunțare în masă la all inclusive pe litoralul nostru de la Marea Neagră, pentru că vom rămâne fără turiști.”, a completat Stoyan Marinov.

Concluzia experților este aceea că este un nivel de dificultate ridicat de a putea menține acest echilibru între prețul și calitatea ofertelor all-inclusive. Turiștii trebuie să aibă în vedere că  inflația impactează cu 5-10% prețurile vacanțelor.

Citește mai multe despre: Grupul internațional Hyatt Hotels investește pe litoralul din Bulgaria, unde deschide 5 hoteluri all-inclusive