- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

A fost deschisă licitația pentru modernizarea tronsonului de cale ferată în zona Caransebeş. Valoarea contractului se ridică la suma uriașă de 1.33 miliarde de lei

05 May, 18:35 • Lupu Alexandra
Sorin Grindeanu, anunț oficial! S-a lansat licitația pentru modernizarea tronsonului de cale ferată în zona Caransebeş.
A fost deschisă licitația pentru modernizarea tronsonului de cale ferată în zona Caransebeş. Valoarea contractului se ridică la suma uriașă de 1.33 miliarde de lei

Sorin Grindeanu a anunțat în cursul zilei de astăzi, 5 mai, că a fost lansată licitația pentru modernizarea tronsonului de cale ferată în zona Caransebeş. Din acest punct de vedere, ministrul Transporturilor a informat că valoarea contractului se ridică la suma uriașă de 1.33 miliarde de lei, spune ziare.com.

Start la licitație pentru 37 km de cale ferată în zona Caransebeș

Sorin Grindeanu a anunțat că a fost lansată licitația pentru modernizarea secțiunii Poarta – Caransebeș (lotul 6), a tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș. Primele informații arată că valoarea contractului se ridică la suma uriașă de 1.33 miliarde de lei (fără TVA), iar banii provin din Programul Transport.

Ministrul Transporturilor a precizat că, pentru proiectarea și execuția lucrărilor, câștigătorul va avea la dispoziție 72 luni, dintre care 12 sunt destinate elaborării proiectului, respectiv, 60 pentru execuția lucrărilor. Un comunicat de presă transmis de CFR SA arată că există următoarele obiective feroviare:

  • 37.160 km pentru viteza maximă de circulație de 160km/h;
  • 18 poduri;
  • 7 stații / halte;
  • 18 pasaje inferioare și superioare;
  • 65 de podețe;
  • 2 tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta;
  • 2 tuneluri de reabilitate – Feneș și Tâmpa;
  • 10 treceri la nivel cu calea ferată;
  • 2 puncte de oprire la Poarta și Petroșnița;
  • Construcții civile în mai multe stații, printre care Teregova, Armeniș, Slatina, Timiș, Vălișoara, Balta Sărată și în haltele Valea Timișului și Caransebeș;
  • Modernizarea instalațiilor de semnalizare / telecomunicații / centralizare;
  • Bariere automate la trecerile de nivel;
  • Panouri fonoabsorbante;
  • Lucrări specifice protecției mediului;
  • Introducerea sistemului european de management al traficului;
  • Dublare pe linie pe secțiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timiș – Vălișoara, Vălișoara – Balta Sărată.

Citește și: Investiții masive în infrastructura din Dobrogea. Anunțul ministrului Sorin Grindeanu (PSD)

Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeș
Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

De asemenea, proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225.287km) are drept scop principal îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație între 120 – 160km/h, modernizarea instalațiilor de electricitate pe toată lungimea tronsonului și mărirea capacității de tranzit. Totodată, autoritățile au în vedere asigurarea interoperabilității prin implementarea sistemului european de management al traficului, lungimea liniilor din stații și haltele de mișcare, introducerea unor facilități pentru persoanele cu dizabilități și modernizarea de poduri și podețe.

Nu în ultimul rând, proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată menționată are în vedere modernizarea clădirilor stațiilor de călători, ridicarea nivelului peroanelor, montarea de panouri fonoabsorbante și / sau soluții alternative pentru reducerea zgomotului, introducerea sistemului de siguranță ERTMS și instalații de centralizare electronică noi, dar mai ales, reducerea valorii maxime a delicvității pe secțiunile unde aceasta depășește 18‰.

Vezi și: S-a decis! De când vor putea circula românii cu metroul direct la Aeroportul Otopeni. Sorin Grindeanu: „Sunt convins că acest proiect va fi unul de succes”