- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

A început Tornada Roșie. Specialiștii trag un semnal de alarmă privind acest fenomen: „Vine de undeva tentaţia asta spre consumerism”

12 Dec, 22:44 • Toma Anca
A început Tornada Roșie, un fenomen denumit de specialiști privind modul în care cheltuim în această perioadă tot bugetul familiei pe cadouri, multe dintre ele inutile. Sociologii cred că facem asta pentru a găsi fericirea după un an de multe ori dificil, iar pentru mulţi se îndatorează peste puteri şi ajung să regrete alegerile făcute după doar câteva zile.
A început Tornada Roșie. Specialiștii trag un semnal de alarmă privind acest fenomen: Vine de undeva tentaţia asta spre consumerism

A început Tornada Roșie. Magazinele sunt pline de afişe roşii cu tot felul de reduceri, care îi fac pe oameni să scoată din buzunar și banii pe care nu-i au. Întrebaţi care este bugetul pentru sărbători, unii oameni au răspuns 2.500 de lei, 900 de lei, dar şi vreo 3.000 de euro”.

Citește și: 64% dintre români aleg să-și petreacă sărbătorile de iarnă acasă. Cei mai mulți vor pregăti preparate tradiționale și își vor face cumpărăturile online

A început Tornada Roșie

Dacă vi se pare că în aceste zile traficul este mai aglomerat ca niciodată, nu sunteți singurii. A început frenezia cumpărăturilor pentru cadourile de Crăciun. Iar în următoarele două săptămâni, toate orașele mari vor arăta ca adevărate furnicare. Aşa că pregătiți-vă pentru mult timp pierdut pe drumuri. De Black Friday, cel mai mare retailer din România a avut vânzări record, 3 milioane de articole la o valoare de peste 700 de milioane de lei. De Crăciun, se așteaptă ca tendința sa fie tot in creștere, chiar dacă produsele nu mai sunt la reduceri

, transmite Cristi Popovici, reporter Observator.

Specialiștii susțin că suntem victimele consumerismului, adică ne căutăm fericirea în cumparaturi și cheltuim mai mult decât trebuie pe produse de care, de multe ori, nu avem nevoie. Un studiu arată că 79% dintre români vor pune mâncarea şi cadourile în topul achiziţiilor de sărbători.

Vine de undeva tentaţia asta spre consumerism, din cei 30 de ani de comunism în care nu aveam acces la multe sortimente de cadouri şi acum de multe ori există tentaţia de a cumpăra multe lucruri care nu ne folosesc, spune Codrin Scutaru, sociolog.