- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Aeroportul Otopeni s-a înnoit! Avioanele au o nouă parcare care va reduce timpul de așteptare pentru pasageri

17 May, 21:58 • Constantin Cristina
Aeroportul Otopeni are o nouă platformă de parcare pentru avioane care a costat peste 21 de milioane de euro, deși ministrul Transporturilor consideră că nu este vremea de extindere.
Aeroportul Otopeni s-a înnoit! Avioanele au o nouă parcare care va reduce timpul de așteptare pentru pasageri

Aeroportul Otopeni dispune de o nouă parcare pentru avioane, care sunt pentru reducerea timpului de așteptare pentru pasageri, a informat observatornews.ro.

Citește și: Situație critică în Otopeni! Revolta pasagerilor Wizz Air continuă. „Mi-am luat și oul să ciocnesc în avion și n- am apucat să urc”

Aeroportul Otopeni s-a înnoit! Avioanele au o nouă parcare care va reduce timpul de așteptare pentru pasageri

Datorită noii parcări destinate pasagerilor, nu se vor mai înghesui aproape 40.000 de călători zilnic, însă ministrul Transporturilor nu crede că este timpul potrivit pentru extindere.

„În prezent, Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare din ţara noastră, are 48 de poziţii de parcare pentru aeronave, cu cele inaugurate astăzi. Asta, spun oficialii aeroportului, va ajuta şi la fluidizarea traficului pe platformă. Practic, nici pasagerii nu vor mai aştepta atât de mult în aeronave.”, a declarat reporterul sursei citate.

Parcarea vine după patru ani de așteptare. Se întinde pe o suprafață de aproape 16.000 de metri pătrați și a costat peste 21 de milioane de lei.

„Sunt patru poziţii de parcare de categoria C; asta înseamnă aeronave de tip Boeing 737 sau Airbus A320. Aceste poziţii înseamnă o creştere cu 10% a capacităţii de parcare a aeronavelor pe aeroportul Henri Coandă.”, a spus Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB.

Aeroportul Otopeni
Aeroportul Otopeni

Conducerea aeroportului estimează că în sezonul estival se va ajunge la aproape 250 de curse operate într-o zi, la Otopeni, față de 175-180 în prezent.

„În acest moment, astăzi, nu se justifică construcţia unui terminal nou”, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Anul trecut s-au înregistrat 840 de curse întârziate într-o singură săptămână, iar pasagerii pierdeau timpul în terminal sau la bordul avioanelor.

„Pe timpul nopţii nu mai puteam primi alte aeronave. Au fost multe situaţii în care am anunţat că numai aeronavele care sunt programate să opereze aici pot să aterizeze pe timpul nopţii.”, Valentin Iordache.

„Am creat şi infrastructura necesară pentru viitorul sistem self parking – adică nu va mai fi nevoie de sistemul follow me pentru aeronave până la poziţia de parcare. Avionul vine, se parchează singur. Asta va fi în viitor.”, Tudorel Dima, manager de proiect

În schimb, capacitatea de îmbarcare rămâne neschimbată: 14 burdufuri şi încă 24 de porți pentru transfer cu autobuzul. Foarte puțin pentru un trafic estimat la peste 13 milioane de pasageri în acest an.

Alte articole: Cât câştigă un vânzător la Aeroportul Otopeni. Beneficii extrasalariale: bonuri de masă, bonusuri de performanţă, prime de sărbători şi masa de prânz asigurată