- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ambițiile șefilor Renault Group. Dacia aspiră să devină „un rival serios pentru Jeep”

25 Aug, 09:52 • Constantin Cristina
Șeful Designului Renault Group a făcut o serie de declarații din care răzbate o idee care pare că va schimba soarta mărcii Dacia. Laurens van den Acker spune că Dacia ar putea fi primul competitor „serios” pentru Jeep, în Europa.
Ambițiile șefilor Renault Group. Dacia aspiră să devină „un rival serios pentru Jeep”

Șefii Renault Group și-au propus să vadă marca Dacia pozițională în competiție cu celebru brand american Jeep, cunoscut pentru modelele sale cu caracteristici off-road, a informat profit.ro.

„De aici a venit tema de outdoor”, spune Laurens van den Acker, vicepreședinte Renault Group și șef al designului peste toate mărcile grupului, inclusiv Dacia, pentru Autocar.

Citește și: Cât va costa noul Dacia Duster. SUV-ul urmează să fie lansat în primele luni din 2024

Ambițiile șefilor Renault Group. Dacia aspiră să devină „un rival serios pentru Jeep”

Dacia deține temele „outdoor” și „aventură”, pe care le utilizează în prezent pentru a-și promova mașinile, conturând o imagine puternică a mașinilor Dacia în direcția dată de modelul Duster, care a devenit deja cunoscut pentru trăsăturile sale off-road, suprapuse peste prețul accesibil al acestui model.

„În opinia mea, nu există un competitor serios pentru Jeep, în Europa. De ce nu ar putea fi Dacia așa ceva? Nu există un brand conectat cu ieșirile în aer liber, care te scoate din oraș, care a devenit, în special din vremea Covid, a devenit extrem de relevant”, spune Acker.

Dacia
Dacia

De asemenea, acesta este și motivul pentru care compania a decis să participe la celebrul Raliu Dakar, cu un model neprecizat, dar care are 99% șanse să fie viitorul Duster, care va fi lansat în 2024. „Dacia este o marcă foarte bine poziționată pentru oamenii care iubesc ieșirile în aer liber. Asta dă două motive pentru a cumpăra mașina, nu doar unul”, mai spune șeful designului Renault Group.

Mai mult decât atât, Van den Acker a mai precizat că Bigster, care va fi mai mare decât Duster, nu va fi neapărat mai premium, dar va intra în competiție cu alte mărci.

„Nu putem copia pur și simplu rețeta de la Sandero în segmentul C, asta n-ar funcționa. De aceea trebuie să fim foarte clari în ce ne așteaptă, pentru că nu jucăm în același joc”, explică designerul, care mai spune că „Compania va face ce trebuie pentru a fi credibilă în segmentul C”. Van den Acker mai explică și faptul că compania este cel mai bine poziționată pentru a conduce o luptă împotriva noilor mărci din China.

Dacia pregătește două lansări importante, în 2024 și 2025, cu Duster 3 și noul Bigster, două SUV-uri care vor avea totodată și tracțiune 4×4, ceea ce le va păstra avantajul competitiv în segmentele din care fac parte, cu un accent puternic pe ideea de mașini de aventură și de outdoor. În același timp, Sandero Steway, cea mai vândută versiune a subcompactei Dacia, este cel mai vândut model din clasa sa, având o creștere de aproape 20% față de anul trecut. După 2026, compania a anunțat alte două modele în clasa compactă, fără a oferi detalii despre acestea, însă este de așteptat să fie de asemenea caroserii crossover sau SUV.

Alte articole: Dacia Duster a fost al treilea cel mai vândut SUV din Europa, în prima jumătate a anului 2023. Ford Puma se află pe locul cinci