- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Categoriile de angajați români care pot beneficia de rambursarea parțială a impozitului pe venit. Ce condiții trebuie să îndeplinească pentru a primi banii înapoi

21 May, 19:02 • Stefan Simion
Unii angajați români de peste hotare pot beneficia de rambursarea parțială a impozitului pe venit reținut de autoritățile locale. Această situație este frecvent întâlnită în cazul mai multor tipuri de angajați, printre care lucrători sezonieri sau care au persoane în întreținere.
Categoriile de angajați români care pot beneficia de rambursarea parțială a impozitului pe venit. Ce condiții trebuie să îndeplinească pentru a primi banii înapoi

Mai multe categorii de angajați români din străinătate pot beneficia de un drept fiscal reglementat clar, acela al rambursării parțiale a impozitului pe venit.

Acesta este, de regulă, reținut de angajator, iar la sfârșitul anului fiscal autoritățile fac o regularizare a sumelor reținute. În urma acestei regularizări, se poate constata că s-au reținut sume mai mari decât impozitul efectiv datorat. În acest caz, lucrătorul are dreptul să solicite rambursarea diferenței, scrie www.legalbadger.org

De menționat că această rambursare nu anulează perioada de muncă recunoscută și nu afectează drepturile sociale. De asemenea, solicitarea rambursării nu împiedică revenirea legală în țara respectivă pentru alte contracte de muncă.

Citeste si Ce trimit românii din străinătate și cum a devenit un adevărat fenomen național

Categorii de angajați români care pot beneficia de rambursarea parțială a impozitului pe venit

Categoriile de angajați români care lucrează peste hotare și care se află cel mai frecvent în situația de a beneficia de rambursarea parțială a impozitului pe venit sunt:

  • au lucrat doar câteva luni pe an;

  • nu au depășit plafonul minim impozabil;

  • au copii sau alte persoane în întreținere;

  • nu au beneficiat de toate deducerile lunare posibile.

În funcție de venit și statutul familial, sumele rambursate pot ajunge și la 1.000 de euro.

Documente necesare pentru inițierea procedurii

Pentru a începe procedura de rambursare, solicitanții au nevoie de următoarele documente:

  • Contractul de muncă și fișele de salariu (lunare sau anuale);

  • Documente fiscale specifice:

    • Lohnsteuerbescheinigung (Germania),

    • Jaaropgave (Olanda),

    • P60 / P45 (UK);

  • Numărul fiscal personal din țara respectivă;

  • Copie după pașaport sau carte de identitate;

  • Eventual: certificate de naștere ale copiilor, certificat de căsătorie, dovada reședinței fiscale în România.

Lipsa anumitor documente nu anulează dreptul la rambursare, dar poate îngreuna procesul. În aceste cazuri, e utilă colaborarea cu firme specializate care pot obține duplicatele necesare de la angajatori sau de la administrațiile fiscale.

Citeste si Afacerea cu care un tânăr român întors din străinătate a dat lovitura în țara natală. A investit mare parte din banii câștigați în Suedia

Urmărește Daily Business pe Google News
Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult