- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

ANPC vrea să-i pună la punct pe influenceri. Ce trebuie să conțină obligatoriu postările de pe rețelele sociale

12 Aug, 16:40 • Constantin Cristina
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor este cu ochii pe influenceri. Prima acțiune de verificare din această zonă a fost încheiată cu succes.
ANPC vrea să-i pună la punct pe influenceri. Ce trebuie să conțină obligatoriu postările de pe rețelele sociale

ANPC vrea să pună la punct piața de influencer marketing din România. Prima acțiune de verificare din această zonă a fost încheiată cu succes, a informat Mediafax.

Citește și: Guvernul va plăti influenceri cu 10 milioane de euro pentru a promova România. Csilla Hegedus: „Este proiectul nostru România Atractivă”

ANPC vrea să-i pună la punct pe influenceri. Ce trebuie să conțină obligatoriu postările de pe rețelele sociale

Așadar, acțiunea de verificare a vizat zece influenceri români cu unele dintre cele mai mari comunități de urmăritori pe rețeaua socială Instagram. Obiectivul acțiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent natura lor promoțională.

În acest an, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 Influenceri români cu referire la conținuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.

Autoritatea a amintit că publicittaea în mediul online trebuie să fie clar recunoscută ca atare și a evidențiat modul în care interzicerea publicității ascunse are un domeniu general de aplicare și trebuie aplicată și cu referire la comunicările difuzate prin intermediul reţelelor de socializare în calitate de Influenceri şi nu pot lăsa să creadă că acționează spontan şi dezinteresat dacă, în realitate, promovează un brand, arată un comunicat al ANPC.

influencerii
influencerii

Astfel, ANPC a propus o serie de recomandări pe plan național de dezvăluire ale intenției comerciale pentru toate fotografiile/videoclipurile pe care le postează influencerii români.

Utilizarea metodei content labeling pentru fiecare postare cu intenţie comercială – metoda este folosită de către persoanele care promovează prin postările sale vânzarea unui produs sau serviciu pentru o companie şi pentru care este remunerat în orice fel, precum şi pentru situaţia se va aplica chiar în situaţia în care îşi promovează propria afacere (dacă este cazul).

Etichetarea trebuie să fie într-un loc vizibil, într-un font clar şi într-o dimensiune suficient de mare a fontului, prin inserarea de avertismente adecvate cu folosirea de hashtag cum ar fi, cu titlu de exemplu şi alternativ: #ADVERTISEMENT ’BRAND’ (trad. #PUBLICITATE ‘BRAND’), #PAIDSPONSORSHIP ’BRAND’ (trad. #SPONSORIZARE PLATITA DE ‘BRAND’), #PAID PARTNERSHIP ‘BRAND (trad. #PARTENERIAT PLATIT DE ‘BRAND’),, #AD (trad. #RECLAMĂ sau #PROMOVARE COMERCIALĂ) sau, în cazul livrării bunurilor chiar dacă este gratuită: PRODUCT OFFERED BY ‘BRAND’ (trad. #PRODUS FURNIZAT DE ‘BRAND’)”.

Alte articole: Şeful ANAF, pe urmele influencerilor: „Un şmecher care obţine bani de pe reţelele de socializare, ar trebui să declare şi să plătească impozit”