- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Antibiotice Iași lansează o nouă fabrică de medicamente! Compania a investit 20 de milioane de euro în noua unitate cu o capacitate de producție de 540 tone anual

09 Dec, 16:08 • Gabriela Andreescu
Antibiotice Iași (ATB), companie controlată de Stat și listată la BVB, anunță lansarea unei noi fabrici de medicamente. Potrivit companiei, noua unitate va conține cea mai modernă linie de producție pentru medicamentele topice din Europa.
Antibiotice Iași lansează o nouă fabrică de medicamente! Compania a investit 20 de milioane de euro în noua unitate cu o capacitate de producție de 540 tone anual

Noua fabrică a fost realizată cu o investiție de 20 de milioane de euro din surse proprii și are o capacitate de producție de 540 tone anual, cu 50% mai mare comparativ cu cea existentă, transmite un comunicat de presă.  În cadrul noii fabrici se vor fabrica 56 de produse topice (preparate cu aplicare locală), pentru 19 dintre acestea compania Antibiotice fiind unic producător, informează Economica.net.

Cum va funcționa noua fabrică inaugurată de Antibiotice Iași

Producția se va desfășura pe 4 fluxuri de fabricație, dintre care unul se evidențiază prin posibilitatea fabricării de produse topice sterile cu investiții suplimentare ce vor fi realizate în viitor. Toate cele 4 fluxuri sunt certificate, de Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, să producă la cele mai înalte standarde, medicamente destinate atât pieței din România, cât și exportului pe piețele internaționale reglementate, mai scrie sursa citată

Structura de personal a noii fabrici, cu 100 de angajați, dintre care 25% cu studii superioare, este adaptată să răspundă gradului înalt de automatizare și complexității echipamentelor pe care se lucrează. O parte dintre salariații noii capacități de producție au fost angajați în urma unui proces de recrutare și dezvoltare a abilităților și competențelor tehnice, în cadrul propriului program de recrutare și formare al companiei, Colegiul tehnic a+.

Citește și: Cine este Razvan Nicolescu și de ce spune că Austria trebuie să platească daune Romaniei pentru refuzul aderării la Schengen

„Noua fabrică de produse topice reprezintă dovada angajamentului nostru de a ne dezvolta și de a investi în producția românească de medicamente la cele mai înalte standarde de calitate oferind sistemului de sănătate românesc siguranță și încredere. În același timp, această investiție ne oferă o mai mare deschidere spre piețe internaționale caracterizate de un înalt grad de competitivitate şi inovare”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iași.

Noua fabrică Antibiotice va avea o capacitate de producție de 540 tone anual
Noua fabrică Antibiotice va avea o capacitate de producție de 540 tone anual

Managerul companiei a oferit informații cu privire la viitoarele piețe de desfacere pentru medicamentele ce urmează a fi produse în noua fabrică:

„Vizăm valorificarea acestor produse atât pe piața din România cât și pe piețe internaționale precum SUA și țările Comunității Europene, dar ne orientăm și spre Vietnam și Asia de SE care reprezintă o mare oportunitate pentru astfel de medicamente. De asemenea, urmărim dezvoltarea și asimilarea în portofoliu de noi produse topice sterile și dermato-cosmetice. Ne propunem astfel, să dublăm cifra de afaceri pentru forma topică până la nivelul anului 2030 pentru a menține trendul de creștere al cifrei de afaceri totale a companiei, pe care, de asemenea, țintim  să o dublăm până în  2030”, a mai spus Ioan Nani.

Prin dotările tehnologice de ultimă generație, Antibiotice își va consolida portofoliul de produse topice (unguente, creme, geluri, ovule și supozitoare) destinate tratării celor mai frecvente afecțiuni dermatologice, venoase, reumatologice și inflamatoare, afecțiunilor oftalmologice și ginecologice, cu medicamente generice topice de nouă generaţie.

Totodată, prin îmbinarea tehnologiilor moderne cu activitatea de cercetare, Antibiotice își propune să dezvolte un portofoliu adaptat cerințelor populației și sistemului de sănătate, cu produse destinate atât Sănătății familiei, pentru segmente diferite de vârstă, cât și Sănătății femeii ce au rolul de a crește și susține calitatea vieții.

În acest sens, având în vedere incidența din ce în ce mai mare a afecțiunilor pielii și interesului crescut față de produsele cu adresabilitate către principalele patologii cutanate, compania își propune să cerceteze și să lanseze în orizontul următorilor ani un brand de produse dermato–cosmetice bazat pe ingrediente sustenabile, care să susțină sănătatea pielii și care să corespundă nevoilor pieții actuale.

Citește și: Chiar dacă nu am intrat în Schengen, BMW îi cheamă români la fabrica din Debrecen. “Da, dorim să atragem angajaţi români care cunosc limba engleză şi/sau maghiară. Oferim salarii competitive.”

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult