- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Anunț oficial de la Dacia Mioveni. Uzina nu mai oprește producția din cauza crizei de componente. Mihai Bordeanu: „Criza nu s-a terminat”

29 Jun, 23:18 • Lupu Alexandra
Dacia Mioveni nu mai oprește temporar producția pe 30 iunie. Anunț de ultim moment de la Mihai Bordeanu.
Anunț oficial de la Dacia Mioveni. Uzina nu mai oprește producția din cauza crizei de componente. Mihai Bordeanu: „Criza nu s-a terminat”

Uzina Dacia de la Mioveni trebuia să-și închidă temporar producția pe 30 iunie, din cauza lipsei de semiconductori. Cu toate acestea, se pare că a fost găsită o soluție la problema companiei, în așa fel încât producția nu va mai fi întreruptă vineri, informează economedia.ro.

Anunț oficial de la Dacia Mioveni

Mihai Bordeanu a anunțat că Uzina Dacia de la Mioveni nu își mai oprește temporar producția pe data de 30 iunie. Șeful companiei spune că a fost schimbat modul în care este realizată planificarea în industria auto, astfel, societatea a trecut la o planificare pe termen foarte lung, în care sunt incluse planuri anuale. El relatează că nu s-a terminat criza, iar acesta este un mesaj clar pe care vrea să-l transmită, dar cu toate acestea, compania se adaptează la problemele care apar.

Te-ar putea interesa și: Percheziții la RAR București. Sute de mașini au trecut de inspecții cu documente false. Poliţia anunţă că va cere reexpertizarea autovehiculelor

„Am schimbat un pic modul în care facem planificarea în industria noastră. Am trecut de la o planificare pe termen foarte lung, în care discutam de planuri anuale, la una pe termen scurt care să ne permită să ne adaptăm rapid.

Lucrurile au pornit de la semiconductori și au continuat foarte mult cu materii prime și pe partea logistică. Toate astea s-au legat, în rău, din păcate.

Trebuie să ne adaptăm la această situație, am format un sistem destul de flexibil, în care, dacă ne lipsește o anumită piesă, cum este tabloul de board, care este un caz real, am decis să producem mașina fără acel element, iar apoi când îl primim revenim, punem piesa respectivă lipsă și mergem mai departe.

Ne adaptăm la probleme și facem în așa fel încât să putem produce. Criza nu s-a terminat, acesta este un mesaj clar pe care vreau să-l transmit. Este mai puțin intensă acum decât anul trecut și în 2021, dar ea există”, a declarat Mihai Bordeanu.

Șeful Dacia a spus că există în continuare probleme cu aprovizionarea de componente. Mihai Bordeanu a punctat că este posibil să mai existe și alte întreruperi temporare forțate, criza de componente fiind mai accentuată în 2023.

„În permanență avem probleme cu semiconductorii și atunci trebuie să ne adaptăm. Când putem producem, când nu mai putem oprim. Dacă avem o veste bună, atunci revenim. Acesta este cazul și pentru ziua despre care vorbeam (n.r.-30 iunie).

Am găsit o oportunitate. Anul acesta jumătate din pahar e plină, jumătate este goală. Tocmai se apropie jumătatea anului când tragem linie, producția va fi oprită trei zile, anul trecut erau nouă. Suntem mai bine de trei ori, însă nu am scăpat definitiv”, precizează Mihai Bordeanu.

Dacia
Dacia

Întrebat despre când s-ar putea termina criza de componente, șeful Dacia a spus că nu poate spune o dată concretă. El pune accent pe faptul că războiul de la graniță continuă.

„Geopolitic vorbind suntem într-o situație mișcătoare. Nu pot să fac o previziune. Ne-am gândit de fiecare dată că va dura până la sfârșitul anului și la anul va fi mai bine, dar încă o dată nu avem nicio garanție”, completează el.

Potrivit acestuia, timpii de livrare s-au înjumătățit în 2023, în comparație cu 2022. Șeful Dacia spune că livrarea modelelor Duster 4×2, Sandero Stepway și Spring se pot realiza în cel mai scurt timp. Cel mai lung timp de livrare a mașinilor este între patru-cinci luni.

„Timpii de livrare variază foarte mult în funcție de model și grad de echipare. Termenul cel mai mic de livrare este imediat. Vorbim de un imediat ipotetic, că trebuie să semnăm pregătirea. Între imediat și patru-cinci luni. Producția pe anul acesta deocamdată este mai mare față de cea de anul trecut.

Anul trecut a fost un an record pentru industrie. Noi și cu Ford împreună am produs peste jumătate de milion de mașini. Facem mai mult anul acesta față de anul trecut, până la finalul anului până la 330.000 de mașini, ceea ce ne apropie de maximul nostru istoric”, precizează șeful Dacia.

Citește și despre: Fabrică belgiană de baterii pentru mașini electrice la Galați. Investiția de un miliard de euro va crea 8.000 de locuri de muncă, într-un județ cu 10.000 de șomeri

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”