- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Anunțul care zdruncină industria auto. Norma Euro 7 scumpește mașinile cu peste 2.000 de euro. Costurile sunt de zece ori mai mari decât estimările

18 Jun, 10:35 • Lupu Alexandra
Euro 7 lovește în plin industria auto. Costurile depășesc 2.000 de euro, mai exact, sunt de 10 ori mai mari decât estimările Comisiei Europene.
Anunțul care zdruncină industria auto. Norma Euro 7 scumpește mașinile cu peste 2.000 de euro. Costurile sunt de zece ori mai mari decât estimările

Un nou studiu referitor la costurile pe care le impune introducerea normelor Euro 7 zdruncină industria auto, relatează profit.ro. Constructorii de automobile au dezvăluit rezultatele, iar în urma unei analize realizată de sursa citată, se constată că prețurile și cheltuielile necesare sunt de patru până la zece ori mai mari decât calculele prezentate de reprezentanții Comisiei Europene.

Euro 7 lovește în plin industria auto

Profit.ro a analizat studiul realizat de constructorii de automobile, referitor la costurile pe care le va impune introducerea normelor Euro 7. Cheltuielile necesare vor fi de 4 până la 10 ori mai mari decât calculele făcute de reprezentanții Comisiei Europene. Studiul a fost realizat de Frontier Economics și arată că prețul mediu pe vehicul va fi de 2.000 de euro pentru autoturisme și LCV-uri, respectiv, 12.000 de euro pentru camioane și autobuze.

Citește și: Taxa de permis auto. De câți bani ai nevoie și unde se plătește

Sumele sunt mult mai mari decât estimările făcute de Comisia Europeană, respectiv, 180 – 450 euro pentru autoturisme și LCV-uri și 2.800 pentru camioane și autobuze. Instituția a publicat anul trecut propunerea de regulament pentru normele Euro 7, cu o întârziere de mai multe luni, cu dată estimată de intrare în vigoare 1 iulie 2025. Industria auto a cerut încă de la bun început eliminarea acestor norme sau măcar amânarea introducerii lor, astfel încât constructorii să aibă la dispoziție cel puțin 3 ani pentru dezvoltarea unor noi motoare.

Costurile calculate de Frontier Economics au la bază doar cheltuielile directe de producție, pentru echipamente și investițiile aferente. Din acest punct de vedere, ACEA sugerează că ele nu reprezintă decât o parte din cheltuielile finale. Tot ACEA relatează că Uniunea Europeană are cele mai cuprinzătoare și dure standarde pentru emisiile poluante din lume, prin normele Euro 6, aflate în vigoare.

„Emisiile pe țeava de eșapament sunt deja la un nivel abia măsurabil mulțumită tehnologiilor de înalt nivel din vehicule”, spune ACEA. „Industria auto europeană se angajează să reducă și mai mult emisiile în beneficiul climei și mediului și sănătății.

Totuși, propunerea Euro 7 nu este drumul corect pentru a face asta, atâta timp cât avem un impact extrem de redus asupra mediului la un cost extrem de înalt”, a declarat Sigrid de Vries, director general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Euro 7
Euro 7

Prin introducerea normelor Euro 7, noile motoare vor avea un consum mai mare, care s-ar putea traduce, din perspectiva vieții unui vehicul, printr-o majorare de 3.5% a costurilor cu carburantul, respectiv 650 de euro pentru un autoturism și nu mai puțin de 2.000 de euro pentru un camion. Concluzia este că automobilele se vor scumpi cu valori mult mai mari decât cele estimate, odată cu Euro 7.

Te-ar putea interesa și următorul subiect: Avertismentul constructorilor. Normele Euro 7 vor majora preţurile noilor maşini cu 2000 de euro în medie