Lidl, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri la nivel internațional, a anunțat, recent, că aduce cinci tipuri de pepeni produși integral în România, de către producători locali. Mai exact, este vorba despre pepenoaica, pepene verde, pepene verde cu puțini sâmburi, pepene verde cu miez galben și pepene Galia, notează Profit.ro.
Sezonul de pepeni românești a început oficial în rețeaua Lidl România odată cu recoltarea acestora de către producătorii locali. Din această săptămână, 5 tipuri de pepeni convenționali regăsiți în magazine provin doar din România.
”Anul acesta colaborăm cu 15 furnizori români de pepeni, dintre care 3 sunt parteneri noi.
Sezonul nu a fost lipsit de provocări, ba chiar a fost marcat de episoade de frig și grindină, care au întârziat recoltările și au pus presiune pe producători, unii dintre aceștia fiind nevoiți chiar să replanteze de mai multe ori culturile”, a declarat Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și membru în Consiliul de Conducere Lidl România.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/07/LIDL-PEPENI-2-1024x576.jpg)
Citește și: De unde provin ouăle de la Lidl. La ce detaliu de pe etichetă trebuie să fii atent când le cumperi
În săptămâna 21-25 iulie, în magazinele Lidl sunt așteptate primele livrări de pepene Galia bio și de origine românească. În același timp, cunoscutul retailer își propune să dezvolte o gamă mai largă de pepeni bio produși local, atât Galia, cât și pepene verde.
Cu toate acestea, eforturile făcute de producători au fost mari în acest an, condițiile meteo nefavorabile obligându-i să replanteze de până la trei ori.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/07/LIDL-PEPENI-1024x576.jpg)
Cu puțin timp în urmă, oficialii Lidl au anunțat că urmează să deschidă încă 25 de magazine până la finalul acestui an.
Magazinele vor fi amplasate nu doar pe terenuri mari, ci și în anumite blocuri și clădiri, a declarat Irina Mureșan, membru în Consiliul de conducere Lidl.
Astfel, până la finalul acestui an, retailerul va ajunge la o rețea de 402 unități, având deja un număr de 377.
Lidl a încheiat anul 2024 cu o rețea de 364 de supermarketuri, după 11 inaugurări, ceea ce a însemnat că a apăsat pedala de accelerație mai tare decât în 2023 când a inaugurat șapte noi unități. Totuși, în anii anteriori, Lidl a deschis și peste 30 de magazine noi într-un singur an.