- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

ARF: Luni și marți se vor semna contracte de 4 miliarde lei pentru 62 de trenuri electrice și 16 locomotive noi

26 Jan, 15:50 • Fundeanu Madalina
ARF semnează contracte în valoare de 4 miliarde lei pentru locomotive și trenuri noi. Luni, 29 ianuarie va fi semnat cu Alstom (Franța) contractul pentru 16 locomotive electrice noi, iar marți, 30 ianuarie contractul cu PESA (Polonia) pentru 62 de rame electrice de scurt parcurs.
ARF: Luni și marți se vor semna contracte de 4 miliarde lei pentru 62 de trenuri electrice și 16 locomotive noi

Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) va semna săptămâna viitoare, luni și marți, contracte în valoare de 4 miliarde lei pentru achiziția a 62 de trenuri electrice și a 16 locomotive noi, conform Economedia.

Așadar, luni, 29 ianuarie va fi semnat cu Alstom (Franța) contractul de 760 milioane lei pentru 16 locomotive electrice noi, iar marți, 30 ianuarie contractul cu PESA (Polonia) pentru 62 de rame electrice de scurt parcurs, contract de 3,2 miliarde lei.

ARF semnează contracte de 4 miliarde lei pentru locomotive și trenuri noi

Contractul Alstom

Asocierea Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat) a depus singura ofertă pe care ARF a verificat-o și a confirmat-o ca validă, deci nu pot apărea contestații. Locomotivele pot atinge o viteză maximă de 200 km/h. (viteza maximă la Călători este limitată la 160 km/h., iar la Marfă 120 km/h.) și pot tracta până la 16 vagoane de călători, a transmis ARF. Acestea vor intra în parcul de material rulant de la CFR Călători:

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept câștigătoare a licitației pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive.

Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA.

Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.”

Citește și: Proprietarii Dedeman au dat lovitura! Au achiziționat o suprafață mare de teren în Pipera, de la fiica lui Fathi Taher. Ar putea construi sute de apartamente și magazine

trenuri ARF
tren ARF

Contractul PESA

Acesta este primul mare contract finanțat prin Fondul European de Modernizare, un fond în care au fost transferate proiectele de electrificare pentru liniile Constanța-Mangalia și Videle – Giurgiu care au ieșit din calendarul PNRR.

Contractul însumează o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe pagina de Facebook:

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde. Menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.” , este transmis în  comunicatul ARF.

Semnarea contractului pentru cele 62 de trenuri electrice noi se face pe baza deciziei CNSC. Pe de altă parte, publicația de specialitate Club Feroviar a transmis că, Alstom și PESA se judecă la Curtea de Apel București pentru acest contract.

Vezi și: Modernizarea liniei de tren Ploiești-Roman-Iași. Ministerul Mediului a emis Acordul de Mediu pentru secțiunea Focșani și Roman

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă