- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Transilvania, tot mai aproape de final: CNAIR a dat undă verde ultimului tronson!

10 Apr, 17:09 • Bugiu ⁠Ana Maria
Autostrada Transilvania, tot mai aproape de final. CNAIR a semnat contractul pentru ultimul tronson al Autostrăzii Transilvania, în valoare de 6,62 miliarde lei. Tronsonul include cel mai lung tunel rutier din România și va fi finalizat în 6 ani și jumătate.
Autostrada Transilvania, tot mai aproape de final: CNAIR a dat undă verde ultimului tronson!

CNAIR a semnat contractul pentru construcția ultimului tronson al Autostrăzii Transilvania, marcând un moment istoric în infrastructura rutieră a României. Contractul, în valoare de 6,62 miliarde lei (fără TVA) – cel mai scump din istoria drumurilor românești – vizează construcția a 41 km de autostradă între Poarta Sălajului și Nușfalău. Acesta include și Tunelul Meseș, ce va măsura aproape 3 km și va deveni cel mai lung tunel rutier din țară.

Te-ar mai putea interesa și: Sorin Grindeanu a anunțat că un nou lot al A7, Autostrada Moldovei, a fost atribuit prin contract. Când se încheie lucrările

Autostrada Transilvania, tot mai aproape de final: CNAIR a dat undă verde ultimului tronson!

Finanțat din fonduri europene, proiectul are un termen de execuție de 6 ani și jumătate, dintre care 1 an și jumătate este rezervat proiectării, iar 5 ani construcției. Segmentul va fi construit de două companii din Turcia, Makyol și Ozaltin, cu experiență și în alte proiecte mari din România, inclusiv metroul din București și tronsoanele de autostradă Sibiu–Făgăraș și Ploiești–Buzău.

Autostrada este împărțită în două secțiuni: Poarta Sălajului – Zalău (15,14 km), unde va fi construit și tunelul, și Zalău – Nușfalău (25,86 km). În total, vor fi realizate 65 de poduri, viaducte și pasaje, însumând 13 km.

Semnarea contractului reprezintă un pas decisiv către completarea Autostrăzii Transilvania, un proiect început în urmă cu peste două decenii. Acest ultim tronson este veriga lipsă ce va conecta continuu aproape 100 km de autostradă între Nădășelu și Suplacu de Barcău, contribuind la o mai bună legătură rutieră între vestul, centrul și nordul țării.

„Vorbim de cel mai mare contract din istorie, semnat de noi la Ministerul Transporturilor, 6,62 de miliarde de lei, 41 de kilometri, incluzând acest tunel de aproape trei kilometru, tunelul Meseş. Putem spune în acest moment că de la Nădăşelu până la Nuşfalău s-a intrat în ultima fază cea de execuţie.

De asemenea pot să spun că şi de la Suplacu de Barcău până la Biharia iarăşi am intrat în faza de execuţie. Aceste tronsoane cu diferiţi constructori, mai ales în prima parte, de la Nădăşelu până la Poarta Sălajului, cele două loturi ale UMB-ului ar trebui să fie finalizate anul acesta. Şi sunt monitorizaţi foarte atent, sunt convins, aşa cum ne-a învăţat UMB-ul, că se va ţine de termene.

Avem experienţe pozitive cu ambele companii. Una dintre ele a intrat pe final de contract pe lotul întâi de la drumul expres de la Craiova la Piteşti. Erau nişte domni care nu îşi făceau treaba, am reziliat şi a câştigat una din cele două companii, au terminat înainte de termen şi au făcut treaba foarte bine.

Cealaltă companie e partea de asociere de la metroul din Bucureşti şi de asemenea a câştigat toate cele patru loturi de la Sibiu la Făgăraş şi sunt în execuţie în acest moment şi mai au un lot foarte important pe care îl vor termina anul acesta, ultimul lot lipsă între Ploieşti şi Buzău, unde înaintează foarte bine şi vor fi finalizaţi şi acei 17-18 kilometri şi anul acesta.

Sunt în execuție 700 de km de autostradă în România. Trebuie să menținem acest ritm și în anii viitori ca să ajungem să avem o rețea eficientă în România. Pentru asta, trebuie să avem bani și să nu avem blocaje”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Evenimentul a avut loc la Zalău, în prezența premierului Marcel Ciolacu, a ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu și a altor oficiali, care au subliniat importanța monitorizării stricte a lucrărilor pentru a respecta termenele și a evita blocajele. Potrivit ministrului Grindeanu, în România sunt în prezent aproximativ 700 km de autostradă în lucru, iar păstrarea ritmului actual este esențială pentru dezvoltarea unei rețele eficiente de transport.

Te-ar mai putea interesa și: Marele plan al ministrului Transporturilor: 100 de kilometri de autostradă, gata până la jumătatea anului!

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR