Peste jumătate de milion de români au deja buletine electronice, dar acestea se dovedesc a fi inutile, pentru că instituțiile nu au cumpărat aparate specifice pentru citirea acestora.
Implementarea noii cărți de identitate a fost anunțată în urmă cu patru ani, dar există instituții publice care nu au achiziționat cititoare de carduri, arată Digi24.
Citește și: Inflaţia, inamicul nr. 1 al românilor. Rata anulată a urcat la aproape 10% în august şi ar putea ajunge la 12% în septembrie
Noile buletine conțin, la vedere, date personale (nume, prenume, sex, cetățenie, anul nașterii, CNP), numărul, data expirării, data emiterii și autoritatea emitentă sau semnătura titularului. Pe cip sunt stocate date precum numele părinților, locul nașterii, certificate pentru semnătură electronică, imaginea facială, amprentele, adresa de domiciliu și adresa de reședință.
Ministerul Afacerilor Interne subliniază faptul că echipamentele necesare pentru citirea buletinelor electronice trebuie să fie cumpărate de fiecare autoritate publică centrală și locală în parte, dar și de către serviciile județene.
„Responsabilitatea adaptării infrastructurii informatice revine instituțiilor care solicită informațiile regăsite pe suportul electronic de stocare al CEI, cu atât mai mult cu cât, prin implementarea CEI, se urmărește facilitarea interacțiunii cetățeanului cu instituțiile publice”, a subliniat MAI, pentru sursa citată.
Pentru citirea adresei de pe cartea de identitate, autoritățile au nevoie de un cititor de carduri și de o aplicație dedicată. Aplicația se numește IDPLUGMANAGER și permite: