- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

​Blue Air câştigă procesul împotriva ANPC! Amenda record de 2 milioane de euro primită de compania aeriană a fost redusă de instanță la doar 100.000 de lei.

25 May, 22:49 • Bucătaru Gabriela
Blue Air a câștigat procesul împotriva Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar amenda record de 2 milioane de euro primită compania aeriană românească low-cost a fost redusă de instanță la doar 100.000 de lei.
​Blue Air câştigă procesul împotriva ANPC! Amenda record de 2 milioane de euro primită de compania aeriană a fost redusă de instanță la doar 100.000 de lei.

​Blue Air câştigă procesul împotriva ANPC! Vara trecută, ANPC a amendat Blue Air cu suma 2 milioane de euro pentru anularea mai multor zboruri.

Citește și România, pusă sub anchetă! Comisia Europeană investighează ajutorul oferit companiei Blue Air

​Blue Air câştigă procesul împotriva ANPC

Amenda dată de ANPC este cea mai mare sancțiune aplicată unui operator economic din România, potrivit profit.ro.

În replică, Blue Air a anunțat că va solicita în instanță anularea sancțiunii ANPC, despre care a spus că este ilegală şi discriminatorie.

Reprezentanții companiei aeriene au anunțat joi că decizia instanței a fost de a respinge excepția inadmisibilității invocată de intimată prin întâmpinare ca neîntemeiată.

„Admite în parte plângerea contraventională formulată de petenta BLUE AIR AVIATION S.A. în contradictoriu cu intimată AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR.

Anulează în parte Procesul-verbal de constatare a contravenției seria ANPC nr. 935562 din data de 14.06.2022, precum și Raportul de analiză și stabilire a sancțiunii nr. 04 emis de intimată la data de 12.07.2022. Dispune sancționarea contravențională a petentei cu amendă în cuantum de 100.000 lei pentru fapta prevăzută de art. 6 alin. (1) lit. b), c) si d) din Legea nr. 363/2007 reținută în sarcina acesteia, că urmare a aplicării legii contravenționale mai favorabile și înlătură măsura complementară a restituirii contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maxim 10 zile conform art. 12 ind. 1 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 363/2007, ca urmare a aplicării legii contravenționale mai favorabile, menținând măsura propusă de încetare a practicii incorecte că legală și temeinică.

Constată suspendată executarea sancțiunii dispuse în conformitate cu art. 32 alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor. Respinge în rest plângerea contravențională ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare.

Apelul și motivele de apel se depun la Judecătoria Sectorului 1 București”, au transmis reprezentanții Blue Air într-un comunicat de presă.

În luna martie, compania aeriană Blue Air a intrat oficial în insolvență, după ce Tribunalul București a aprobat procedura. Cu toate acestea, în continuare mii de români așteaptă să își recupereze banii pe bilete. Printre creditorii companiei low-cost, care a fost preluată de către stat în proporție de 75% pentru că nu și-a mai îndeplinit obligațiile după ce primit un ajutor de stat substanțial în cea mai grea perioadă a pandemiei de COVID-19, se numără ROMATSA, aeroportul din Cluj-Napoca, AirClaim, dar și numeroase persoane fizice.

„Admite cererea debitorului Blue Air Aviation SA. În temeiul art. 71 alin.1 din Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvenţă, deschide procedura generală împotriva debitorului Blue Air Aviation SA. Dispune conexarea dosarului nr. 6050/3/2023”, potrivit deciziei instanței.

După ce Blue Air a intrat oficial în insolvență, a fost desemnat un administrator judiciar provizoriu, respectiv consorţiul de practicieni în insolvenţă format din INFINEXA RESTRUCTURING şi MUŞAT & ASOCIATII – RestructuringInsolvency.

Până în septembrie 2022, Blue Air era cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra – Low – Cost (ULC).

În urma acumulării mai multor datorii Ministerul Mediului a blocat pe data de 6 septembrie conturile liniei aeriene. Apoi, pe 7 septembrie, autoritățile au suspendat poprirea, dar operatorul aerian low-cost a anunţat că va relua zborurile abia din 10 octombrie, precizând că nu dispune de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale.

După care reprezentanții Blue Air au informat că nu vor fi reluate zborurile nici din 10 octombrie, spunând că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital. În noiembrie, compania a fost practic naționalizată.

Recent, președinte al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului, Daniel Geantă, că dezvăluit că ”în momentul de față, la Blue Air mai este un singur angajat, directorul economic. Doamna face eforturi considerabile ca să ne pună la dispoziție actele necesare. Am cerut situația financiară, situația creanțelor, a angajaților. În momentul acesta nu avem o situație foarte clară”.

Mai mult, Geantă a explicat că fostul CEO al Blue Air și-a dat demisia, astfel că acum nu are cine să închidă cărțile de muncă, situațiile financiare sau să discute cu creditorii.

În ceea ce îi privește pe cei aproximativ 230.000 de pasageri afectaţi de anulările zborurilor în toamnă Daniel Geantă nu este prea optimist. Acesta spune că perspectivele lor de a-și recupera banii pe bilete sunt reduse, dat fiind ce a găsit statul la Blue Air.

”Situația financiară e dezastruoasă, bani în conturi sunt foarte puțini. Până nu avem un tablou foarte clar, nu putem vorbi despre astfel de lucruri. În funcție de suma pe care o putem strânge vom putea spune ceva concret”, a declarat președinte al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului.

Citește și Air Claim, prima companie care a solicitat în instanță intrarea în insolvență a operatorului Blue Air. Mihail Coteș: „Creanțele certe, lichide și exigibile împotriva Blue Air depășesc de multe ori pragul legal minim pentru deschiderea insolvenței”