- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Carrefour câștigă teren în România. Fluxuri record de numerar. Obiectiv de economii de 1 miliard de euro

20 Feb, 22:32 • Polojan Tudor
Ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, România ocupă locul 2 pentru Carrefour. Anul trecut, brandul a înregistrat o creștere de 9 % în termeni comparabili (LFL).
Carrefour câștigă teren în România. Fluxuri record de numerar. Obiectiv de economii de 1 miliard de euro

Grupul francez Carrefour a anunțat, pentru anul fiscal 2022, o creștere a vânzărilor de 8,5 %, în comparație cu 2021. Sectorul de e-commerce a crescut cu 26%, iar fluxul de numerar net disponibil liber a atins un nivel record de 1.262 milioane de euro în 2022, față de 1.227 milioane de euro în 2021, scrie profit.ro.

Grupul a continuat să înregistreze creșteri în 2022. Vânzările Carrefour au crescut cu 8,5 % în termeni comparabili, și cu 10,9% în Q4.

„Pilonii planului Carrefour 2022 ne-au permis să le oferim soluții clienților pentru a face față presiunii asupra puterii de cumpărare, menținând în același timp cursul în ceea ce privește tranziția alimentară pentru toți și o disciplină financiară strictă”, a spus Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour.

Valoarea brută a mărfurilor (GMV) a înregistrat o creștere de 26 %, până la 4,2 miliarde de euro. Mult mai semnificativ decât în anul 2021, cu 11% mai mult.

Retail-ul în mediul on-line capătă amploare, înregistrând peste 450 de clienți parteneri până în momentul actual, cu o contibuție din ce în ce mai mare.

Mai citește și: Războiul din Ucraina bagă Germania în datorii. 160 de miliarde de euro vor mai cheltui nemții până în decembrie. Prognoza creșterii economiei, negativă

Carrefour câștigă teren în România iar veniturile cresc de la an la an / sursa foto: electronicintifada.net
Carrefour câștigă teren în România iar veniturile cresc de la an la an / sursa foto: electronicintifada.net

Obiecitvul de economii al Carrefour

Obiectivul anul care a fost ridicat la 1 miliard de euro a fost atins, acest lucru contribuind la creșterea Venitului Operațional Recurent (ROI). Acesta a înregistrat o creștere de 8,3 %, care a ajuns în acest fel la 2.377 milioane de euro, inclusiv un plus de 10,2 % pentru Franța.

Creșterea fluxului de numerar net a atins un alt record, de 1,262 milioane de euro. Așadar, Carrefour va propune Adunării Generale a Acționarilor ce va avea loc în data de 26 mai 2023, o mărire a dividendelor cu 8 %, cu până la 0,56 euro pe acțiune.

„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar și un an plin de provocări pentru industria de retail și, în pofida inflației, am reușit să absorbim perturbarea din piață, să ne asumăm o parte din costuri”, a declarat Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour România.

Te-ar mai putea interesa și: Omenirea se apropie de al treilea război mondial! Avertismentul lui Zelenski! Care este poziția Chinei

Pasionat de tot ce înseamnă viață, de la scris până la bucătăria internațională, de la fotografie la istorie, de la muzică la abstract. Cu o dorință arzătoare de a spune lucrurilor pe nume, ... citește mai mult