- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ce este „Schema Ț” și cum încearcă marile supermarketuri să îi păcălească pe clienți. Mare atenție, români!

12 Mar, 17:14 • Bucătaru Gabriela
Atunci când merg la supermarket, majoritatea românilor nu acordă o importanță deosebită modului în care sunt așezate produsele pe rafturi. Însă acum încolo acest lucru ar trebui să îi preocupe acest lucru pentru că marii retaileri au descoperit „Schema Ț”.
Ce este „Schema Ț” și cum încearcă marile supermarketuri să îi păcălească pe clienți. Mare atenție, români!

Ce este „Schema Ț” și cum încearcă marile supermarketuri să îi păcălească pe clienți. În ultima vreme, pe internet circulă foarte multe informații despre această schemă.

Citește și Noile case de marcat la modă! Supermarketurile țin pasul cu tehnologia, însă nu vor să renunțe la casele clasice

Ce este „Schema Ț” și cum încearcă marile supermarketuri să îi păcălească pe clienți

„Schema Ț”  presupune ca produsele să fie aranjate pe raft în funcție de termenul de valabilitate al acestora astfel încât clientul să vadă prima dată produsul care expiră în timp foarte scurt. Iar apoi pe rândurile din spate să fie așezate produsele proaspete, care au un timp mai lung până expiră, potrivit România TV.net.

Această practică a fost adoptată de unele magazine sau supermarket-uri pentru a evita risipa alimentară, dar și pentru a încuraja clienții să cumpere fără să stea prea mult pe gânduri. Însă, „Schema Ț” nu este aplicată de toate magazinele și chiar și acolo unde este aplicată, nu este valabilă pentru toate produsele.

Normal ar fi ca magazinele să expună produsele în ordine cronologică. Astfel, produsele cu data de expirare mai îndepărtată ar trebui să fie primele afișate, iar același lucru ar trebui să fie aplicat și în cazul produselor care expiră în scurt timp, astfel încât clientul să aibă posibilitatea, dar și libertatea de a decide ce vrea să achiziționeze.

Însă, de cele mai multe ori clienții văd produsele care sunt aproape de termenul de expirare, expuse în primele rânduri. Pentru siguranța lor, aceștia ar trebui să fie foarte atenți și să verifice termenul de valabilitate al unui produs înainte de a-l achiziționa, pentru a se asigura că este proaspăt și sigur pentru consum.

De asemenea, aceștia pot să solicite ajutorul angajaților atunci când întâmpină probleme sau au diverse nelămuriri în privința anumitor produse pe care doresc să le cumpere.

În foarte multe țări această practică este considerată ilegală, iar magazinele care practică „Schema Ț” pot fi sancționate și amendate cu sume uriașe. Mai mult, atât cele mai mici magazine, cât și cele mai mari lanțuri de supermarket-uri, au obligația de a verifica constant datele de expirare ale produselor pe care le vând și de a le retrage de la raft în momentul în care au depășit termenul de valabilitate.

Citește și Cum se plătește în supermarketurile din Europa. În Franța, este un Carrefour unde nu se scanează produsele, iar clienții intră și ies fără a trece de vreo poartă