Problemele au început din cauza unui vagon defect, care a provocat opriri repetate încă de la începutul traseului. După ce acesta a fost scos temporar din garnitură, trenul și-a continuat drumul, însă la halta Crivadia defecțiunea a reapărut, adăugând încă 55 de minute întârziere, potrivit ClubFeroviar.
La Baru Mare, scenariul s-a repetat, cu încă 55 de minute pierdute. Trenul a trecut fără incidente prin Livadia și Ponor, dar în apropiere de stația Pui a acumulat o nouă întârziere de 78 de minute, pusă pe seama „altor cauze de trafic”.
La Pui, mecanicii au decis să scoată definitiv vagonul defect, operațiune care ar fi trebuit să fie scurtă, dar s-a prelungit la o oră și 34 de minute. Spre final, chiar înainte de Simeria, garnitura a mai pierdut 11 minute din cauza restricțiilor de viteză impuse de starea proastă a liniilor.
În total, întârzierea a ajuns la 552 de minute, astfel că o călătorie programată să dureze 3 ore și 5 minute s-a transformat într-un drum epuizant de 9 ore și 12 minute pentru doar 80 de kilometri.
În aceeași zi, probleme similare au apărut și pe litoralul sudic, unde trenul Regio 8804, care circula pe ruta Mangalia–Constanța, a acumulat 169 de minute întârziere. Garnitura a pornit deja cu 33 de minute întârziere, iar între haltele Neptun și Costinești Tabără locomotiva GM 1133 s-a defectat, fiind raportat „un zgomot anormal la osia nr. 2”.
Circulația a fost blocată până la sosirea echipei tehnice, care a retras locomotiva la Costinești. În cele din urmă, trenul a ajuns în Constanța cu aproape trei ore întârziere, ceea ce a însemnat că distanța de 43 km a fost parcursă în 4 ore și 27 de minute, deși mersul trenurilor prevedea doar 1 oră și 38 de minute.