- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Compania BMC Truck&Bus va deschide în 2024 o linie de producție pentru autobuze electrice, lângă București. România este printre puținii producători europeni

29 Nov, 23:28 • Fundeanu Madalina
BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru autobuze electrice în 2024. România va intra în cercul select al țărilor europene care produc astfel de autovehciule.
Compania BMC Truck&Bus va deschide în 2024 o linie de producție pentru autobuze electrice, lângă București. România este printre puținii producători europeni

Compania BMC Truck&Bus a furnizat deja 500 de autobuze electrice pentru piața din România, dintre care 100 în București, dintr-un total de 1.000 de unități care s-au cumpărat pe piața internă, iar acum anunță că trece la nivelul următor, conform economica.net.

BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru autobuze electrice

Astfel, BMC Truck&Bus va deschide, în prima jumătate a anului viitor, o linie de producție pentru autobuze electrice, prima de acest fel din țară, la Ciorogârla, lângă București, unde are deja o unitate de asamblare 100% funcțională și care a fost folosită, în trecut, pentru producția de autobuze diesel.

Unitatea din Ciorogârla va produce autobuzul EuroBus Diamond pentru piața locală, dar și pentru export. Într-o primă etapă, capacitatea de producție de la Ciorogârla va fi de 200 de autobuze pe an. BMC are însă în plan, în funcție și de comenzi, să ridice o a doua facilitate, care să ducă producția până la 7-800 de unități pe an, în urma unei investiții de 5 milioane de euro.

„Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Silvia Colacea, director executiv BMC Truck&Bus.

Potrivit acesteia începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800. Practic, un om per autobuz produs anual”, declară directorul companiei.

În ceea ce privește prețul, Colacea spune că producția în România a autobuzului presupune reduceri de costuri. Până acum, cele 500 de autobuze pe care BMC le-a vândut în România erau model Granton ZTE Smart Auto, fabricate în China, și au fost vândute local la un preț mediu de circa 450.000 de euro pe unitate (prețul diferă funcție de opțiunile cerute de beneficiar).

Compania din Ciorogârla a livrat către București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra –Neamț, Craiova, Tulcea și Suceava.

Citește și: Noile autobuze electrice vor intra pe liniile 330 și 335 din București. STB montează primele stații de încărcare pentru acestea

Autobuze electrice
Autobuze electrice

Contract finalizat înainte de termen pentru București

La București, care este cel mai mare contract de până acum și finalizat cu patru luni înainte de termenul – limită, autobuzele au fost din categoria 12 metri, cu o autonomie de minimum 200 de kilometri între două încărcări succesive (încărcarea completă durează 3-4 ore – n.r.), tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.

Revenind la deschiderea liniei de producție de lângă București, din prima parte a anului 2024, autobuzul “fabricat în România” ar putea fi mai ieftin cu 3 până la 8%, atât din integrarea pe orizontală a producției cât și datorită eliminării costurilor cu transportul.

La Ciorogârla nu se vor produce doar autobuze propriu-zise, ci și unități mai mici din categoria microbuzelor electrice, din ce în ce mai cerute și în România, pentru transportul elevilor, al angajaților și altele. Astfel, din punct de vedere al lungimii șasiului, aici vor fi produse autovehicule de 6 metri, 8,5 metri, 9 metri, 10,8 metri și 12 metri.

„Șasiurile le facem aici, în România, carcasa tot aici, tabla de aluminiu o cumpărăm de la Alro Slatina, cauciucurile de la Pirelli Craiova, axele sunt de la ZF Germania, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, adaugă Colacea.

Începerea construcției de autobuze electrice lângă București înseamnă că România va intra în cercul select al țărilor europene care produc astfel de autovehciule. Sunt doar câteva țări din UE care se pot lăuda cu producție și exporturi de autobuze electrice, cum ar fi Germania (Mercedes, MAN), Cehia (SOR), Olanda(Ebusco), Polonia(Solaris), Suedia (Volvo și SCANIA). Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători, la un loc.

Pe piața românească, unde deja BMC a livrat 500 de autobuze, lupta este între furnizori de autobuze cu prețuri de până la 500.000 de euro. Din spusele directorului de la BMC, Mercedes, MAN, IVECO ar fi prea scumpe pentru piața din România, pentru că oferă produse cu prețuri începând de la 6-700.000 de euro, prea mult față de ce pot oferi primăriile, consiliile județene din țară sau orice alt client. În schimb, BMC se află în competiție la intern cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia.

La export, producătorul din Ciorogârla vizează piețele regionale, precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, dar și alte piețe, ca Italia ori Spania, intenționând să participe la licitațiile publice pentru achiziția de autobuze electrice.

BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic, ai carei membri sunt și cetățeni români.

În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 5.000 de unități, conform sursei citate.

Vezi și: România primește bani europeni pentru proiectele derulate prin DG-ECHO. Care sunt proiectele vizate

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ce este fenomenul de represiune financiară, prin care statul îşi plăteşte datoriile din banii cetăţeanului, în timp ce economiile acestuia pierd valoare
Ce este fenomenul de represiune financiară, prin care statul îşi plăteşte datoriile din banii cetăţeanului, ...
România și Ucraina își unesc forțele în industria de apărare: Moșteanu, întâlnire cu ministrul adjunct ucrainean la București
România și Ucraina își unesc forțele în industria de apărare: Moșteanu, întâlnire cu ministrul ...
SUA trimit „arma viitorului” în România. Sistemul american Merops, scutul high-tech al NATO pe flancul estic
SUA trimit „arma viitorului” în România. Sistemul american Merops, scutul high-tech al NATO pe ...
Cum se dezvoltă Cluj-Napoca folosind cinci fabrici din perioada comunismului. Proiecte de peste 2 miliarde de euro sunt deja în derulare
Cum se dezvoltă Cluj-Napoca folosind cinci fabrici din perioada comunismului. Proiecte de peste 2 miliarde ...
Domeniul de activitate unde șomajul este aproape zero și salariile ajung la 70.000 de euro pe an. Motivul pentru care studenții din Spania ocolesc această facultate
Domeniul de activitate unde șomajul este aproape zero și salariile ajung la 70.000 de euro pe an. Motivul ...
Mark Rutte, la București: „Putin va câștiga doar când va începe să se distreze cu ai săi colegi”
Mark Rutte, la București: „Putin va câștiga doar când va începe să se distreze cu ai săi colegi”
Guvernul a dat 320 de milioane de lei de la Fondul de Rezervă pentru cheltuielile DGASPC. Cei mai mulți bani merg către județele Iași și Vaslui
Guvernul a dat 320 de milioane de lei de la Fondul de Rezervă pentru cheltuielile DGASPC. Cei mai mulți ...
Ciprian Ciucu demontează acuzațiile lui George Simion: „Minți cu bună-știință! Blocul este privat”
Ciprian Ciucu demontează acuzațiile lui George Simion: „Minți cu bună-știință! Blocul este privat”
Serviciul militar voluntar pentru femeile din România. Se pot câștiga peste 5.000 de euro
Serviciul militar voluntar pentru femeile din România. Se pot câștiga peste 5.000 de euro
Ilie Bolojan transmite PSD-ului: „Cu cât ne comportăm mai responsabil, rezultatele vor fi mai bune pentru țară”
Ilie Bolojan transmite PSD-ului: „Cu cât ne comportăm mai responsabil, rezultatele vor fi mai bune ...
Ilie Bolojan avertizează coaliția: „Reforma administrației și pensiile magistraților trebuie adoptate până la sfârșitul lunii! Ne pot costa bani și credibilitate”
Ilie Bolojan avertizează coaliția: „Reforma administrației și pensiile magistraților trebuie adoptate ...
Autostrada Moldovei prinde viață. Românii vor putea circula de la București până la Adjud până la finalul anului, anunță ministrul Transporturilor
Autostrada Moldovei prinde viață. Românii vor putea circula de la București până la Adjud până ...
Un profesor a făcut, anul trecut, 1,5 milioane de lei din meditații! Câți bani au declarat la ANAF, în total, cei care pregătesc elevii în particular
Un profesor a făcut, anul trecut, 1,5 milioane de lei din meditații! Câți bani au declarat la ANAF, ...
Ioana Tufaru, nevoită să muncească după ce Gigi Becali a lăsat-o baltă. Fiica Andei Călugăreanu primește 1.200 de lei la spălat de vase
Ioana Tufaru, nevoită să muncească după ce Gigi Becali a lăsat-o baltă. Fiica Andei Călugăreanu ...
ELCEN își schimbă din nou conducerea. Mirela-Adriana Pavel, numită director general provizoriu în locul lui Claudiu Crețu, aflat sub control judiciar
ELCEN își schimbă din nou conducerea. Mirela-Adriana Pavel, numită director general provizoriu în ...
Șeful PNL Vaslui, Mihai Barbu, audiat la DNA în dosarul de șantaj și trafic de influență. A fost pus sub control judiciar
Șeful PNL Vaslui, Mihai Barbu, audiat la DNA în dosarul de șantaj și trafic de influență. A fost ...
Dani Mocanu, de negăsit după condamnarea la patru ani de închisoare. Poliția Română l-a dat în urmărire națională
Dani Mocanu, de negăsit după condamnarea la patru ani de închisoare. Poliția Română l-a dat în ...
Un tânăr turist de 19 ani a vandalizat mai multe opere de artă la Muzeul Metropolitan din New York
Un tânăr turist de 19 ani a vandalizat mai multe opere de artă la Muzeul Metropolitan din New York