- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine. Anunțul momentului făcut de ministrul Economiei

26 Jun, 16:27 • Cornel Ghimeșan
Ministrul Economiei, Radu Oprea, a explicat cum se aplică reducerea prețurilor de bază la produsele din supermarketuri.
Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine. Anunțul momentului făcut de ministrul Economiei

Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine. Ministrul Oprea a declarat că zilele trecute a avut o întâlnire cu reprezentanții marilor lanțuri de magazine cu care a purtat discuții referitoare la micșorarea prețurilor la alimentele de bază.

Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine

Cum se aplică reducerea prețurilor în marile magazine. Marile lanțuri comerciale din țara noastră au realizat o listă a produselor de bază al căror preț ar fi putea fi redus, a punctat ministrul.

Citește și Primele ieftiniri din 2023. Cât a ajuns să coste 1 litru de lapte în România

”Încă nu s-a încheiat dialogul cu lanțurile mari comerciale. Într-adevăr a fost o primă întâlnire și scopul a fost acela ca la produsele de bază să reducem prețurile. Efectiv, să fie simțită această scădere de către oricare cetățean din România. Această primă întâlnire a avut efect, deja, lanțurile comerciale au înaintat o primă listă a produselor de bază, unde ei cred că pot să face împreună acest efort de a scădea prețurile, dialogul continuă! Am fost foarte bine pregătiți, explicând de la bun început că știm exact cum se aplică prețurile atât la producător, cât și pe tot lanțul la distribuitor și în marile lanțuri comerciale și că înțelegem că fiecare din acest lanț trebuie să câștige, dar să câștige corect și să nu aibă câștiguri extraordinar de mari cum, de fapt, se întâmpla pe produsele de bază”, a declarat ministrul Economiei, Radu Oprea, în exclusivitate, la România TV.

Citește și România secolului 21. Aproape 50% din populație nu beneficiază de sistem de canalizare

Ministrul a expicat și cum va limita adaosul comercial la produsele de bază în magazine, supermarketuri și restaurante. ”Acest dialog continuă săptămâna viitoare și cu certitudine fermierii nu sunt afectați. Este o chestiune foarte logică și vreau să explic pe scurt ca să înțeleagă că nu vor fi afectați. Dacă mergem pe partea de adaos comercial, să spunem 10%, 20%, orice cifră doriți, acela va fi câștigul lanțului de magazine și atunci nu are niciun interes ca baza care aplică acel adaos comercial să fie mai mică, adică nu are niciun sens pentru el să cumpere produsul cu 8 lei, în loc să îl cumpere cu 10 lei, ca acel adaos să fie aplicat la 10 lei, nu la 8 lei și atunci cu certitudine , am dat această explicație ca să fie foarte clar că fermierii nu o să fie afectați și nu vor fi”.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult