- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

De ce circulă atât de rar trenurile de la metroul din București. Răspuns oficial de la Metrorex

14 Jun, 13:51 • Stefan Simion
În ultima vreme, multiple probleme au fost consemnate de Metrorex, cu privire la circulația din subteran. Șefii de la metrou au explicat care sunt cauzele. 
De ce circulă atât de rar trenurile de la metroul din București. Răspuns oficial de la Metrorex

Metrorex a avertizat încă de luna trecută că trenurile din subteran vor cirula mai rar. Potrivit oficialilor companiei de transport public, furnizorul de servicii e mentenanță se confruntă cu probleme de aprovizionare a unor piese necesare efecturării lucrărilor de revizie și reparație.

„În acest moment, prestatorul serviciilor de mentenanță se confruntă cu probleme de aprovizionare a unor piese/subansambluri necesare efectuării lucrărilor de revizie și reparație. Problemele existente sunt remediate punctual, Alstom Transport S.A. depunând toate eforturile, astfel încât sa își poată îndeplini toate obligațiile contractuale”, a declarat Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, pentru Economica.net.

Pe 19 mai 2023, Metrorex a transmis călătorilor că programul de circulație a trenurilor, pe toate magistralele, va suferi modificări din cauza neasigurării numărului suficient de tranuri din partea companiei de mentenanță, Alstom Transport S.A.

„În prezent, luând în considerare disponibilitatea redusă a trenurilor de metrou pentru circulație, există un minus de trei trenuri (54 trenuri în circulație) față de numărul de trenuri necesar graficelor de circulație aplicate (57 de trenuri)”, a transmis Metrorex, potrivit sursei citate.

Verdict de la Metrorex

Legat de sancțiunile despre care Metrorex a avertizat încă de luna trecută că le va aplica furnizorului Alstom, conducerea Metrorex ne-a transmis că „sunt aplicate prevederile contractuale, penalitățile rezultate fiind aplicate în consecință”.

La finalul anului 2021, Metrorex și Alstom Transport au semnat contractul ce a avut ca obiect prestarea serviciilor de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii trenului din subteran. Contractul are o valoare de 2,4 miliarde de lei, valabil pentru o perioadă de 15 ani.

Reprezentanții Metrorex au asigurat că sunt cu toate plățile la zi.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult