- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

De la idee la business. Cum a reușit Emilia Frunzaru să creeze o sursă de venit sustenabilă din lumânări parfumate! Investiția a depășit 60.000 de euro

01 Dec, 23:37 • Oprea Alina
Emilia Frunzaru a făcut din pasiunea ei un business de succes, iar aceasta se bucură în fiecare zi de alegerea făcută! Investițiile pentru acest business, care surprinde crearea de lumânări parfumate de la zero, au depășit 60.000 de euro!
De la idee la business. Cum a reușit Emilia Frunzaru să creeze o sursă de venit sustenabilă din lumânări parfumate! Investiția a depășit 60.000 de euro

Atelierul de lumânări parfumate Lumiar din Giurgiu și-a început drumul la nivel de branding în timpul experienței Erasmus a fondatoarei sale, Emilia Frunzaru. Acest business a prins contur la finalul anului 2022.

„Produc lumânări parfumate, dar şi recipientele în care vin acestea. Denumirea a plecat de la experienţa mea ca student Erasmus, în Lisabona, unde am stat în cartierul Lumiar. Afacerea a luat naştere la începutul lunii noiembrie 2022, când am realizat primele recipiente şi am ales primele arome. Am vrut recipiente speciale, nu din sticlă, şi am ales să le fac chiar eu, din răşină acrilică. Le colorez astfel încât să aibă o legătură cu aroma lumânării din interior“, a declarat Emilia Frunzaru la emisiunea online ZF Afaceri de la zero, conform celor furnizate de Ziarul Financiar.

Ai putea fi interesat și de: Atletul Albanez – Afacerea Memishilor din Slatina. Prăvălia celor mai iubiți albanezi din România a marcat filele de istorie din anii ’80

O idee care a devenit un business de succes

Această poveste a început odată cu o curiozitate. Emilia avea o pretenă care făcea lumânări în conserve goale, iar acestea, fiind adepta ideii de colectare selectivă și reciclare, a dorit să facă și ea același lucru. De altfel, această întâmplare a avut loc în anul 2019, iar mai târziu, cu ajutorul unei investiții, pasiunea ei s-a transformat într-un business.

De la idee la business
De la idee la business

În gestionarea Lumiar, îi este alături partenerul ei, Andrei Voicu, şi verişoara lui, care se implică direct în procesul de producţie.

„Acum este o perioadă în care turnăm multe lumânări, multe dintre ele fiind oferite cadou de sărbători. Ciocolata, dovleacul, vinul dulce, portocalele se numără printre aromele Lumiar. Organizăm şi ateliere în spaţiul nostru de lucru, unde oamenii se relaxează şi se delectează cu aromele lumânărilor parfumate. Sunt şi companii care aleg să organizeze astfel de workshopuri pentru angajaţi.”,  a adăugat aceasta conform sursei citate.

La târguri, Emilia participă destul de rad, pentru că acolo este nevoie de cantități mari de produse. Cel mai des vinde prin intermediul magazinului online, iar cei care doresc să testeze produsele înainte de a le cumpăra pot merge în atelierul din Giurgiu.

„Am vândut cam 5.000 de lumânări până acum. Cea mai mică lumânare costă 36 de lei, iar cea premium este 120 de lei, fiind de dimensiuni mai mari, într-un recipient conic, cu capac şi cu suport pentru suprafeţe. Toate recipientele sunt reutilizabile.“, a comunicat Emilia, conform sursei citate.

Ceea ce a ajutat-o foarte mult a fost și experiența pe care o are în marketing, astfel că a știut cum să structureze strategii și pentru Lumiar. Până la momentul actual, investițiile sale și ale lui Andrei în acest proiect au depășit 60.000 de euro.

„Mai departe ne dorim să plusăm foarte mult pe zona de ateliere de creaţie, în special în cadrul companiilor. Credem că este†un prilej extraordinar prin care angajatorii†să le ofere colegilor un moment creativ şi relaxant, care le-ar putea lumina noi pasiuni.“, a mai adăugat aceasta, potrivit celei citate.

Clienţii Lumiar sunt îndeosebi femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 50 de ani, dar şi bărbaţii interesaţi de arome şi de experienţa unei lumânări parfumate acasă.

Au fost și momente dificile, iar acestea au fost cele în care a încercat să-şi fidelizeze clienţii, dar şi perioadele în care a trebuit să facă faţă scăderii vânzărilor din cauza sezonului.

„Perioada de vară a fost foarte slabă pentru noi, mai ales că eram doar de şase luni pe piaţă şi nu ne ştia mai nimeni“, a concluzionat aceatsa, conform sursei citate.

Ai putea fi interesat și de: Legea „2 Mai” a fost adoptată: „Producția și traficul de droguri rămân cea mai mare afacere criminală din UE.”

Urmărește Daily Business pe Google News