- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dispare unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de farmacii din România. După 25 de ani de existență pe piață brandul va fi înlocuit de un alt nume important

26 Jan, 16:26 • Cornel Ghimeșan
După 25 de ani de existență, brandul Sensiblu dispare complet de pe piața din România. Toate farmaciile de la parterele blocurilor, dar și din marile centre comerciale vor fi înlocuite rând pe rând de Dr. Max.
Dispare unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de farmacii din România. După 25 de ani de existență pe piață brandul va fi înlocuit de un alt nume important

Dispare unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de farmacii din România. Sensiblu a fost până în anul 2011, liderul pieţei după cifra de afaceri, după care a predat ștafeta către brandul Catena, potrivit Business Magazin.

Citește și Ce salariu are o farmacistă în România în 2023. Ce diferențe sunt în funcție de anii de experiență în domeniu

Dispare unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de farmacii din România

În 1997, patru antreprenori străini, Walid Abboud, Roger Akoury, Ludovic Robert şi Michel Eid, au decis să înfiinţeze distribuitorul de medicamente Mediplus, iar în acelaşi an au deschis şi prima farmacie Sensiblu. Aceștia au început afacerea cu 20.000 de dolari, iar peste ani brandul a reușit să încaseze sume colosale.

Ulterior, Sensiblu a ajuns să îşi pună brandul pe sute de unităţi la nivel naţional. De-a lungul timpului, această dezvoltare constantă de noi farmacii, achiziţii de licenţe au dus businessul în vârful pieţei, atât ca număr de farmacii, cât şi ca business.

În 2008, Sensiblu număra 221 de farmacii fiind cel mai mare jucător de pe piață arată datele ZF. Atunci cifra de afaceri depăşea 580 mil. lei, iar numărul de angajaţi era de peste 1.700 de persoane.

De-a lungul timpului, Sensiblu s-a poziţionat pe segmentul premium, aducând produse de la branduri internaţionale, în special cosmetice, pe care le comercializa alături de medicamentele clasice, cu sau fără reţetă.

Nevoia pacienţilor de a găsi cele mai mici preţuri la medicamente, mai ales pe fondul unei crize economice în perioada 2008-2012, a determinat schimbarea de strategie. Astfel a apărut brandul Punkt, iar după tranzacţia de la finalul lui 2017, a apărut întrebarea dacă noii acţionari vor aduce în România brandul Dr. Max care avea aceeaşi strategie de preţ mic.

Chiar dacă iniţial nu au dorit să spună dacă vor aduce sau nu Dr. Max în România, noii proprietari au început un proces de rebranding care a vizat 418 unităţi dintre cele peste 618 farmacii pe care le deţinea pe piaţa locală în anul 2020. Astfel, noul brand a înlocuit atât din farmaciile Sensiblu, cât şi farmaciile Punkt, brand care a dispărut. Însă Sensiblu a rămas pe piaţă, cu un număr mai redus de unităţi, balanţa înclinându-se către Dr. Max.

După ce anul 2022 a fost unul extrem de activ pentru operatorul din retailul farma, cu multe achiziţii,  portofoliul de farmacii din grupul A&D Pharma a ajuns la 800 de unităţi. Această extindere aduce divizia de farmacii aproape de liderul Catena, care numără 900 de farmacii la nivel naţional.

„Lanţul de farmacii Sensiblu va continua să răspundă nevoilor clienţilor din mediul urban, în peste 200 de farmacii din România. Cu această nouă strategie de retail, A&D Pharma îşi propune să devină lider pe piaţa de profil din România”, au transmis în 2020 reprezentanții  Dr. Max.

Acum, Dr. Max are peste 2.300 de farmacii, la nivel european, fiind unul dintre cele mai mari lanţuri de farmacii din Europa Centrală. Pe lângă România, brandul mai este prezent în Cehia, Slovacia, Polonia, Italia, Serbia, Bulgaria, Ungaria.

Citește și Aradul se îmbogățește cu o maternitate de 98,5 milioane de euro! Cea mai mare parte a proiectului va fi realizată prin finanțare prin PNRR

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult