- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Femeia care a dat în judecată Dedeman primește 20.000 de euro în instanță. Cum s-a ajuns la daunele colosale din cauza unui simplu cui

15 Dec, 08:24 • Bumbeneci Diana
O femeie din Cluj a reușit să ceară daune morale în valoare de 20.000 de euro de la compania Dedeman, totul după ce a suferit un accident în parcarea hipermarketului din Cluj-Napoca.
Femeia care a dat în judecată Dedeman primește 20.000 de euro în instanță. Cum s-a ajuns la daunele colosale din cauza unui simplu cui

Juliana Uțiu este cea care a cerut daune de 200.000 de euro de la Dedeman. Instanța de fond i-a acordat 50.000 de euro, pentru ca în recurs, la Curtea de Apel Cluj, suma să fie redusă la mai puțin de jumătate, așa cum se procedează în cele mai multe dintre cazuri.

20.000 de euro în instanță din cauza unui cui de la Dedeman

Hotărârea din 13 decembrie 2023 nu este una definitivă, părțile mai având cale de atac la Înalta Curte de Casație și Justiție.

În afară de daunele morale, femeia va primi și daune materiale de 20.633,67 lei, respectiv 2.700 de euro, „sume actualizate cu indicele de inflaţie la data plăţii, împreună cu dobânda legală penalizatoare aferentă, precum și 2.700 euro, în echivalent lei la data plăţii, cu titlu de daune materiale, reprezentând beneficiu nerealizat”, se arată în decizie.

Amintim că în luna martie a anului 2019, femeia s-a împiedicat de un diblu metalic, de mărimea unui cui, în parcarea magazinului, iar în urma căzăturii şi-a rupt nasul de asfalt şi şi-a luxat umărul drept.

Femeia a purtat orteză timp de aproximativ 3 luni şi a făcut kinetoterapie de recuperare pentru o perioadă de şase luni.

Dedeman
Dedeman

Reprezentanții companiei au susținut, în instanță, că reclamanta putea să evite producerea evenimentului dacă era atentă și dacă respecta regulile de circulație marcate în parcarea magazinului. Magistrații care au judecat cauza au ajuns, însă, la concluzia că în parcarea Dedeman din Cluj-Napoca nu există un culoar dedicat exclusiv pietonilor, motiv pentru care aceștia sunt puși în dificultate.

„În realitate, nu există un culoar dedicat exclusiv pietonilor, care să poată fi utilizat de aceştia, pentru a ajunge la oricare dintre locurile de parcare din cadrul magazinului. Rezultă că, în mod evident, se impune tranzitarea spațiilor destinate circulaţiei şi staționării vehiculelor. Or, aceasta presupune efectul direct că nu i se poate imputa reclamantei că şi-a schimbat direcţia de mers prin locul afectat parcării autoturismelor şi nici că ar fi omis a respecta regulile de circulaţie din parcare”, se precizează în hotărârea instanței.

Te-ar putea interesa pe acest subiect și: O femeie din Cluj este pe cale să câştige o sumă imensă de la Dedeman, cu titlul de daune morale, din cauza unui cui

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult