- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău: „Avem dificultăți cu recrutarea de personal. Angajații noi sunt greu de găsit!” Directorul companiei anunță și o creștere cu 30% a prețurilor la anvelope!

09 May, 23:54 • Constantin Cristina
Directorul executiv al grupului Michelin, Florent Menegaux, a vorbit într-un interviu acordat Economica.net despre planul său de extindere a portofoliului de activități al producătorului de anvelope în România, însă se confruntă cu o lipsă acută de personal.
Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău: „Avem dificultăți cu recrutarea de personal. Angajații noi sunt greu de găsit! Directorul companiei anunță și o creștere cu 30% a prețurilor la anvelope!

Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin, a menționat printr-un interviu acordat Economica.net care este corelarea dintre preț și performanțele anvelopelor, dar și în ce stadiu se află portofoliul de activități al producătorului de anvelope în România.

Citește și: Audi se pregătește de o evoluție în sectorul vehiculelor electrice. CEO-ul firmei: Vom elimina motoarele cu combustie în 2033, dar jumătate din vânzări vor fi electrice încă din 2026

Florent Menegaux, CEO al Michelin, anunță investiții masive la fabrica din Zalău

CEO-ul companiei spune în ce stadiu s-a ajuns cu extinderea portofoliului de activități al Michelin și declară că se află la mai puțin de jumătate din ce și-a propus, însă cert este că știu care este obiectivul lor, mai ales faptul că, România este foarte importantă pentru fabrică.

„Foarte importantă. Chiar acum investim masiv la Zalău. Tot în țara dvs. avem un puternic hub administrativ care este foarte eficient. Avem însă ceva dificultăți cu recrutarea de personal. Am fost surprinși să vedem că la Zalău e greu de găsit angajați. Dar suntem foarte mulțumiți cu activitatea din România.”, a declarat Florent Menegaux, CEO-ul grupului Michelin.

Tot el mărturisește că a fost în România acum 2 ani, însă nu și-a dorit ca drumul să devină ceva public, ci a venit doar pentru a vizita uzilele sale din țara noastră, declarându-se foarte mulțumit.

Florent Menegaux a vorbit și despre producția de pile de combustie pentru motoarele cu hidrogen și a declarat că această producție va fi de 20.000 de sisteme de pile pentru vehicule pe an. Tot el adaugă că Symbio va fi cea mai mare fabrică de pile de combustibil din lume, iar 40% din producția de anvelope va fi realizată din materiale bio și reciclabile.

Directorul ia în considerare și deschiderea către alte parteneriate și sunt gata să coboare ratingul de la A- la BBB+ pentru a finanța parteneriate, mai ales că la capitolul bilanț, Michelin stă foarte bine. De asemenea, și industria auto s-a scumpit, mai exact tarifele anvelopelor s-au majorat cu aproximativ 30%.

„Prețurile noastre diferă foarte mult de la motociclete, la autoturisme sau vehicule agricole și industriale. În medie însă, cred că majorarea variază între 10% și 30%. E foarte important să menționez că monitorizăm atent piața și, chiar și în aceste condiții generate de pandemie, crize, război etc., rămânem cea mai bună investiție pentru clienții noștri. Fie că vorbim despre producătorii auto cărora le furnizăm anvelope sau despre clientul care cumpără anvelopele din magazin, ne asigurăm că oferim cea mai bună tehnologie la prețul corect.”, a spus directorul executiv al Michelin.

Florent Menegaux, CEO al Michelin
Florent Menegaux, CEO al Michelin

Florent Menegaux subliniază faptul că, necesitatea de anvelope all-season a devenit vitală pentru șoferi. Așa au reușit să producă un cauciuc bun, atât pe timp de iarnă, cât și pe timp de vară.

„Dacă vorbim despre Michelin CrossClimate, da. Atenție însă că nu vorbesc despre niște simple anvelope all-season. De ce credeți că Michelin a intrat pe piața anvelopelor all-season cu doar câțiva ani în urmă? Pentru că, la bază, conceptul de anvelope pentru toate anotimpurile a devenit o necesitate. Tehnologic, ceea ce concurenții noștri făceau în trecut era să ia un cauciuc de iarnă și să găsească o cale de a îl modifica pentru a nu fi prea rău pe timp de vară. Noi am început de la capătul celălalt.

Ne-am întrebat cum putem fi siguri că producem un cauciuc de vară foarte bun care să aibă un comportament bun și iarna. Pentru mult timp tehnologia necesară nu a fost disponibilă. Până când ne-a venit ideea de a lua un cauciuc pentru Moto GP – la care atunci când e cald și îl atingi cu mâna, aceasta rămâne aproape lipită – pe care să aplicăm un design nou al suprafeței de contact care să facă față bine în condiții de iarnă. E vorba despre design, dar și despre material. Revenind, CrossClimate este la fel de bun ca un cauciuc de iarnă, ca Michelin Alpin de exemplu, și la fel de bun ca unul de vară.

Desigur, dacă circuli în zone unde este zăpadă mult timp din an, e de preferat o anvelopă dedicată, dar la cum sunt iernile acum în Europa, CrossClimate e perfect. Unde mai pui că, atunci când plouă în anotimpul cald, anvelopa noastră e chiar mai bună decât una de vară. În final, vă amintesc că la lansarea produsului noi am menționat că nu este o chiar anvelopă all-season.”, a mai spus Florent Menegaux.

Investițiile pe care le face firma sunt suportate din bugetul său. Aceasta cere ajutor guvernamental, doar atunci când este vorba de o investiție majoră.

„Câteodată căutăm, e drept, ajutor guvernamental atunci când facem o investiție majoră și există o perioadă de tranziție. Dar, de cele mai multe ori, noi nu cerem ajutor. Ne descurcăm cu bugetul nostru. Din punctul meu de vedere, rolul unui guvern în privința investițiilor private este acela de a susține tranziția”, a declarat CEO al Michelin.

Michelin ajunge să investească în acest moment și în uzinele de cord și anvelope din Zalău, dar și în Florești. La Zalău sunt produse anvelope sub mărcile Michelin, BF Goodrich, Taurus, Riken, Tigar şi Orium, iar la Florești sunt realizate anvelope Kleber și BF Goodrich.

Compania deține în România, peste 4.500 de angajați, iar în 2021 a împlinit zece ani în România, iar aceata a înregistrat producerea a 80 de milioane de anvelope și 500.000 de tone de cord metalic în uzinele sale locale.

Alte articole: El va ocupa funcția de CEO! După o lungă carieră ca șef al ING, va conduce gigantul bancar Credit Suisse

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ger cumplit în România! Meteorologii anunță temperaturi de -14 grade în zilele următoare!
Ger cumplit în România! Meteorologii anunță temperaturi de -14 grade în zilele următoare!
Viitorul șef al Finanțelor SUA, desemnat de Trump, promite o nouă eră de aur pentru economia americană!
Viitorul șef al Finanțelor SUA, desemnat de Trump, promite o nouă eră de aur pentru economia americană!
Auchan dă lovitura în România. Cum spulberă concurența și devine cel mai bun angajator din țară
Auchan dă lovitura în România. Cum spulberă concurența și devine cel mai bun angajator din țară
Lovitură la Poșta Română. Reduceri masive de personal, fără garanții pentru compensații financiare
Lovitură la Poșta Română. Reduceri masive de personal, fără garanții pentru compensații financiare
Ce spune un expert media despre sancțiunile Guvernului pentru rețelele sociale: „Nu există mijloacele legale necesare pentru ca această inițiativă să aibă succes”
Ce spune un expert media despre sancțiunile Guvernului pentru rețelele sociale: „Nu există mijloacele ...
Singurele zone din România neatinse de secetă, inundații și caniculă!
Singurele zone din România neatinse de secetă, inundații și caniculă!
Linia de cale ferată-fantomă a României. Doar un tren în 35 de ani!
Linia de cale ferată-fantomă a României. Doar un tren în 35 de ani!
ONRC începe 2025 cu probleme. Simplificarea codurilor nu îi ajută pe antreprenori
ONRC începe 2025 cu probleme. Simplificarea codurilor nu îi ajută pe antreprenori
Tensiune mare la metrou. Sindicaliștii amenință cu grevă și anunță proteste la Guvern!
Tensiune mare la metrou. Sindicaliștii amenință cu grevă și anunță proteste la Guvern!
România atrage 100.000 de lucrători străini în 2025. Ce domenii vor acapara pakistanezii și srilankezii
România atrage 100.000 de lucrători străini în 2025. Ce domenii vor acapara pakistanezii și srilankezii
Papa Francisc a suferit un accident în propria locuință. Precizările Vaticanului despre starea de sănătate a Suveranului Pontif
Papa Francisc a suferit un accident în propria locuință. Precizările Vaticanului despre starea de ...
Votul românilor din Diaspora la alegerile prezidențiale din 2025. Ce se schimbă și cum vor afecta noile măsuri închiderea urnelor
Votul românilor din Diaspora la alegerile prezidențiale din 2025. Ce se schimbă și cum vor afecta ...
Kelemen Hunor, declarații referitoare la Klaus Iohannis: „Sporește neîncrederea și creează un lanț de suspiciuni în mințile oamenilor”
Kelemen Hunor, declarații referitoare la Klaus Iohannis: „Sporește neîncrederea și creează ...
Lovitura incredibilă pregătită de frații Dedeman în România. Dragoș și Adrian Pavăl sunt de neoprit
Lovitura incredibilă pregătită de frații Dedeman în România. Dragoș și Adrian Pavăl sunt de neoprit
Dacia Sandero, din nou pe primul loc. Cea mai bine vândută mașină din Europa!
Dacia Sandero, din nou pe primul loc. Cea mai bine vândută mașină din Europa!
UE recomandă țărilor membre să analizeze investițiile externe ale companiilor locale
UE recomandă țărilor membre să analizeze investițiile externe ale companiilor locale
O televiziune din România se reinventează în 2025. Își schimbă numele și formatul
O televiziune din România se reinventează în 2025. Își schimbă numele și formatul
Șomajul mondial la minim istoric. Cum a rămas stabil la doar 5% într-un an plin de provocări!
Șomajul mondial la minim istoric. Cum a rămas stabil la doar 5% într-un an plin de provocări!