Ilie Bolojan a vorbit despre măsurile pe care le are în vedere pentru a reduce numărul accidetelor rutiere mortale din țara noastră. Potrivit premierului, proiectele de infrastructură și regulile mai stricte pentru șoferi ar trebui să ajute la scăderea numărului de tragedii produse pe drumurile din Româia.
Potrivit premierului, infrastructura necorespunzătoare reprezintă una din cauzele accidentelor grave din România. Ilie Bolojan crede că numărul tragediilor de pe șosele s-ar reduce considerabil dacă ar exista o autostradă sau un drum expres pe toate portiunile aglomerate.
”Trebuie să recunoaștem, una din cauzele accidentelor din România este infrastructura necorespunzătoare, de foarte multe ori, față de volumul de trafic. Aceasta este o realitate.
Ceea ce trebuie să facem și vom face tot, atât cât este posibil, este să continuăm proiectele de infrastructură mare în așa fel încât acolo unde astăzi este un drum foarte aglomerat, nu știu, mă gândesc de la Oradea la Cluj, de exemplu, sau în alte zone ale țării, unde numărul de mașini depășește 15-20.000 pe 24 de ore, pe un drum cu o singură bandă pe sens, să apară autostradă sau un drum expres. Asta trebuie să facem. Este o problemă de fond.”, a spus premierul la Europa Fm, potrivit stirileprotv.ro.
De asemenea, pentru a reduce numărul accidentelor rutiere grave din România, premierul spune că ar trebui scoși în stradă mai mulți polițiști care stau prin birouri.
”Din punctul meu de vedere, se poate face o analiză la nivelul structurilor Ministerului de Interne, în așa fel încât mai mulți oameni să fie scoși din posturi care sunt fixe astăzi, care sunt poate în birouri sau sunt în pază, și să fie puși în spațiu public în teren, atât pe componenta de ordine publică, cât și pe cea de circulație. Și cred că se poate face acest lucru.
O a 2-a măsură este să optimizăm cele două poliții. Poliția Locală, Poliția Națională, gândiți-vă că astăzi în momentul în care un cetățean se sesizează că se întâmplă ceva care e nelalocul lui pe componenta de circulație sau pe ordine publică, nu știe unde să sune, poate să sune la dispeceratul Poliției Locale, poate să sune la dispeceratul Poliției Naționale, pentru că ambele au competențe identice în aceste zone.
S-ar putea să se ducă ambele poliții, dacă se sună de către doi, trei cetățeni în locuri diferite, dar s-ar putea să nu se ducă niciuna, pentru că oricum merge cealaltă. Și în oricare din situații ori avem o neacoperire a cazului, sau avem o supraacoperire, pentru că se duc ambele echipaje. Eu, cel puțin în Oradea, ca să dau un exemplu, după 2 ani de lupte, am convins Poliția Națională să avem un dispecerat comun. Avem un singur dispecerat.”, a declarat premierul României.
Ilie Bolojan i-a luat în vizor și pe șoferi. Acesta spune că ar trebui să existe o legislație mai clară și mai dură pentru cei care nu respectă regulile de circulație.
”Ne trebuie legislație clară, uneori mai dură, pentru a genera fuga de sancțiuni. Gândiți-vă că astăzi amenzile în România pentru o depășire de viteză sau pentru o contravenție de circulație se dau la șofer. În alte țări, ele vin la posesorul mașinii și atunci din camera de luat vederi, sisteme automate, în funcție de numărul de înmatriculare, e o procedură mult mai simplă.
Și deci și aici trebuie clarificat cum putem automatiza, să spunem, zona de contravenții, în așa fel încât dacă într-un oraș, nu știu, treci pe roșu, de exemplu, și există o cameră de luat vederi cum sunt în aproape toate orașele din România, în principalele intersecții, în zonele de contravenții, care sunt date tot de datele statistice ale poliției, să se poată aplica o sancțiune. Și sunt convins că în condiții de genul acesta, comportamentul care să respecte regulile de circulație ar fi mai întărite.”, a mai spus premierul la Europa Fm.