Un caz concret de înșelătorie a fost semnalat la Suceava, unde un cetățean a reclamat faptul că a primit un telefon de la un presupus angajat al CAS, care i-a spus că urmează să primească o sumă de bani din partea instituției.
Pentru a „procesa” plata, „funcționarul” CAS i-a solicitat suceveanului codul numeric personal, dar și detalii despre conturile bancare. Victima nu a picat, însă, în capcană și a sesizat imediat atât Casa de Asigurări de Sănătate Suceava, cât și Poliția, potrivit BZI
CAS Suceava a anunțat, prin vocea directorului Cristi Bleorțu, că nu solicită niciodată astfel de informații. Bleorțu a precizat și că acesta nu este un caz singular: la nivel național, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a primit mai multe sesizări despre tentative similare de obținere a unor informații cu caracter personal.
„Nici CNAS, nici casele de asigurări subordonate nu solicită persoanelor asigurate sau neasigurate informații legate de conturi bancare, parole, PIN-uri sau alte date confidențiale. Orice astfel de solicitare venită prin telefon, e-mail sau mesaje trebuie tratată cu maximă prudență”, avertizează CNAS prin-un comunicat.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/07/inselatorie.jpeg)
Astfel, cei care primesc astfel de telefoane sunt îndemnați să nu ofere date personale prin telefon sau online și să verifice orice cerere suspectă direct cu casa de asigurări din județul lor.
Inspectoratele Județene de Poliție din județele în care au fost raportate astfel de tentative de fraudă au fost deja sesizate. CNAS a anunțat că va continua să monitorizeze fenomenul și să informeze instituțiile competente despre fiecare nou caz apărut.
În cazul în care o persoană primește un telefon de la cineva care pretinde că este angajat al CAS, trebuie să urmeze câțiva pași pentru a se proteja de fraudă:
Această nouă formă de înșelătorie continuă seria tentativelor anterioare în care infractorii s-au prezentat drept medici, avocați, polițiști sau inspectori sanitari. Principalele victime vizate rămân, în special, persoanele în vârstă sau cele care nu cunosc în detaliu modul de funcționare al instituțiilor publice.
Atenție! Instituțiile publice nu cer date personale sau bancare prin telefon.