- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lotul 2 de pe autostrada Sibiu – Pitești, blocaje și întârzieri. Constructorul turc nu a depus documentele pentru autorizația de construire – Asociația Pro Infrastructură

08 Jan, 09:49 • Adrian Popovici
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra faptului că există riscul ca lucrările pentru lotul 2 de pe Autostrada Sibiu - Pitești, între Boița și Cornetu, ar putea să nu înceapă la timp și asta deoarece încă nu au fost depus Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire (AC), la care se adaugă și alte probleme birocratice. În acest context, terminarea secțiunii în doar 50 de luni ar reprezenta un „miracol”.
Lotul 2 de pe autostrada Sibiu – Pitești, blocaje și întârzieri. Constructorul turc nu a depus documentele pentru autorizația de construire - Asociația Pro Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură ale României din ultimii ani, cu toate acestea, se confruntă cu o serie de probleme care împiedică finalizarea acesteia în termenele anunțate. După cum critică Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook, aceste dificultăți apar la tronsonul secund al autostrăzii, cel dintre Boița și Cornetu, și care înainte de provocările din teren se confruntă cu dificultăți birocratice.

„Începem și cu sapa sau stăm doar cu Mapa? Așteptată cu sufletul la gură de o țară întreagă, Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești ar trebui să vadă startul în teren în acest an, dar la noi nu e niciodată simplu”, transmite asociația.

Din cauza problemelor legate de documentația necesară, asociația este de părere că lucrările la Autostrada Sibiu- Pitești vor avea de suferit și că finalizarea lor în termenul de 50 de luni impus prin contract ar fi un „miracol”. În plus, aceste probleme se vor răsfrânge asupra întregului proiect, existând riscul ca autostrada București-Sibiu să nu fie gata nici până în 2030.

După cum explică reprezentanții acesteia, turcii de la Mapa-Cengiz au avut 15 luni pentru a depune documentele necesare autorizației de construcție doar că, la finalul lunii decembrie 2023 acest lucru nu s-a întâmplat. Conform calendarului stabilit, până în acest moment, constructorul ar fi trebuit să depună actele necesare, să termine proiectarea pentru ca „să poată fi demarate lucrările de execuție” pentru acest lot al Autostrăzii Sibiu- Pitești.

Te-ar putea interesa și: Sorin Grindeanu, anunţul momentului: câți kilometri de autostradă vom avea în 2024

Autostrada Sibiu – Pitești.

Un „miracol” dacă Autostrada Sibiu – Pitești va fi gata la timp

În lipsa documentelor necesare, lucrările nu pot începe, iar asociația critică problemele birocratice care împiedică acest lucru. Astfel, nu pot fi realizate forajele geotehnice în zonele împădurite, adică pe aproximativ o treime din traseu. Totuși, acestea au fost realizate în zonele în care copacii nu au reprezentat o problemă fizică sau legală.

„În țara în care pădurile se fură… ca-n codru, este teribil de greu să le tai legal. Forajele geotehnice au fost efectuate peste tot pe unde nu erau copaci. Nu a fost rezolvat accesul pe zonele forestiere, adică pe aproximativ o treime din traseul autostrăzii, la 18 luni de la ordinul de începere.

Dar să nu găsim scuze, ci soluții. Sunt măcar două-trei portaluri din totalul de 14 și cu siguranță vreo 2-3-10 poduri din cele 50 de pe lot unde nu avem copaci și/sau alte blocaje birocratice majore”, se arată în postarea asociației.

Asociația critică modul în care se desfășoară depunerea documentației necesare și susține faptul că antreprenorul ar trebuie să depună măcar documentația parțială pentru a putea începe lucrările în zonele care nu ridică probleme legale și, între timp, să facă pașii necesari rezolvării tuturor problemelor birocratice care există în prezent.

„Solicităm asocierii Mapa-Cengiz și oficialilor din CNAIR și MT în frunte cu Pistol și Grindeanu să identifice de urgență sectoarele unde proiectarea se poate livra și aproba în vederea autorizării parțiale și demarării lucrărilor în teren în 2024”, transmite asociația.

Citește și: Vești bune pentru Autostrada Sibiu – Pitești: au fost aprobate exproprierile pentru ecoductul de la Lazaret

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat