- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lovituri în lanț pentru clienții Vodafone: După ce în septembrie a majorat abonamentul lunar cu un euro, compania a anunțat că va scumpi încă o dată serviciile începând cu 1 ianuarie 2023.

29 Nov, 22:08 • Gabriela Andreescu
Vodafone România și-a anunțat clienții că le va scumpi serviciile începând cu 1 ianuarie 2023, ca urmare a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor mobile, cum ar fi costurile legate de chirii, întreținere, mentenanță sau combustibil
Lovituri în lanț pentru clienții Vodafone: După ce în septembrie a majorat abonamentul lunar cu un euro, compania a anunțat că va scumpi încă o dată serviciile începând cu 1 ianuarie 2023.

Aceasta este ce-a de a doua scumpire pe care operatorul o anunță în ultima perioadă, după ce în luna septembrie și-a notificat clienții că le va majora abonamentul lunar cu un euro. Potrivit reprezentanților Vodafone, abonaților cărora li s-au scumpit subscripțiile în luna septembrie vor fi acum scutiți de noua majorare a tarifelor, anunță economica.net.

Actuala scumpire va fi mai mare, respectiv de 1,2 euro, TVA inclus, după cum se poate vedea în notificarea trimisă unora dintre abonați.

În notificarea trimisă clienților, Vodafone România justifică majorarea de preț prin dorința de a oferi ”servicii de cea mai buna calitate pe care sa te poți baza” și „ca o consecință a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor mobile (cum ar fi costurile legate de chirii, întreținere, mentenanță, combustibil etc)”.

Mesajul trimis de Vodafone unora dintre abonații săi. Sursa: economica.net
Mesajul trimis de Vodafone unora dintre abonații săi. Sursa: economica.net

Într-o reacție trimisă economica.net, Vodafone spune că scumpirea este determinată de creșterea generalizată a prețurilor:

„Creșterea generalizată a prețurilor a determinat necesitatea ajustării costurilor și în cazul serviciilor de telecomunicații. Astfel, pentru a putea asigura același nivel de calitate a serviciilor noastre, ca urmare a creșterii costurilor asociate furnizării lor (cum ar fi cele la carburanți, chirii, materii prime etc), am ajustat cu 1,2 euro prețurile abonamentelor de servicii mobile. Notificarea de ajustare a prețurilor abonamentelor transmisă astăzi a vizat o bază de clienți diferită față de cea notificată în septembrie. Astfel, nu este vorba de o nouă ajustare de cost, ci de aceeași ajustare aplicată și în septembrie, dar comunicată unei baze de clienți diferite,” a transmis furnizorul de servicii mobile sursei citate.

Citește și: ASE a plătit 6.800.000 euro pentru a achiziționa o clădire istorică aflată în imediata sa apropiere. Campusul academiei va ocupa de acum încolo întregul semicerc al Pieței Romane

După ce în septembrie a majorat abonamentul lunar cu un euro, Vodafone a anunțat că va scumpi încă o dată serviciile începând cu 1 ianuarie 2023.
După ce în septembrie a majorat abonamentul lunar cu un euro, Vodafone a anunțat că va scumpi încă o dată serviciile începând cu 1 ianuarie 2023.

Mai mulți operatori de telefonie mobilă ar putea majora prețurile în perioada următoare

În acest context, este foarte posibil ca și ceilalți operatori de pe piață, să opereze scumpiri similare în următoarea perioadă.

De altfel, Orange a scumpit cu un euro unele abonamentele în această vară, și a oferit un bonus de 20 GB de internet pe mobil pe lună pentru a compensa mărirea de preț. Și Telekom România și-a notificat clienții persoane juridice că va crește prețul abonamentelor cu până la 4 euro începând din luna octombrie.

Vodafone ia în considerare indexarea anuală a prețurilor în conformitate cu evoluția ratei inflației

De asemenea, Vodafone România mai informează clienții despre introducerea unei noi clauze la contract care va include indexarea anuală a prețurilor în conformitate cu rata inflației. Astfel, compania poate modifica anual preţul abonamentului cu până la 3%.

”Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor în conformitate cu indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an din valoarea serviciilor”.

Potrivit reprezentaților ANCOM, Vodafone România este cel mai afectat operator de interzicerea echipamentelor realizate de Huawei, pe care va fi nevoit să le înlocuiască.

Baza de clienți a companiei a a ajuns la 11,1 milioane la 31 martie 2022 și include clienții serviciilor mobile și fixe, precum și ai soluțiilor IoT.

Citește și: Despăgubirile pe baza asigurărilor de călătorie în străinătate au forțat asiguratorii să scoată din buzunar aproape 15 milioane de euro în ultimii trei ani

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult