- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările la Magistrala de metrou M6 încep din spate la Ikea. Mihai Barbu, Metrorex: „Obţin autorizaţia de construire şi pot începe lucrările de structură”

17 Oct, 12:55 • Bumbeneci Diana
Lucrările la magistrala de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni debutează în scurt timp. Mai este de obținut doar un aviz de la Primăria Capitalei, după cum a transmis chiar astăzi Mihai Barbu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Metrorex.
Lucrările la Magistrala de metrou M6 încep din spate la Ikea. Mihai Barbu, Metrorex: „Obţin autorizaţia de construire şi pot începe lucrările de structură”

Metroul Otopeni prinde contur. Lucrările reprezintă una dintre cele mai așteptate lucrări la nivel de infrastructura din București. După multe dezbateri, anunțul oficial vine azi: lucrările vor debuta dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, spune şeful Metrorex.

Debutează lucrările la M6

Contractul are o valoarea totală de 1,28 miliarde de lei (fără TVA) pentru proiectarea şi execuţia secţiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a Magistralei 6 de metrou. Acesta a fost câștigat de o asociere de constructori şi proiectanţi din Turcia.

Mihai Barbu, despre lucrările la metroul M6
Mihai Barbu, despre lucrările la metroul M6

„Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obţinut un singur aviz, un aviz de utilităţi de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităţilor, şi apoi pot începe lucrările pentru construcţia metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa – 1 Mai (secţiunea de sud – n. r.). Lucrările vor începe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comercială Băneasa. Un utilaj a ajuns deja în Bucureşti.

El este demontat, urmează să se monteze acolo de unde începe foratul şi apoi va trebui să ajungă şi al doilea utilaj de foraj, care va începe imediat după ce primul sapă o lungime de 200 metri – aşa ne-a spus constructorul, asta vă spun şi eu dumneavoastră – şi vor merge în paralel cele două tunele până la staţia 1 Mai”, a susţinut Barbu, care a participat la deschiderea Summitului Zilelor Feroviare, organizat de Club Feroviar, în parteneriat media cu AGERPRES, Jurnalul de Afaceri şi Railway, scrie Agerpres.

Conform oficialului, partea de execuţie de structură, potrivit documentației proiectului, trebuie să dureze cel mult 36 de luni.

„Apoi urmează partea de arhitectură şi apoi achiziţia de trenuri, toate procedurile fiind în derulare la această oră. Va fi o altă procedură şi un alt contract pentru lucrările de arhitectură”, a spus preşedintele CA al Metrorex.

Proiect metrou
Proiect metrou

Oficialul a fost întrebat ți dacă există o dată estimată pentru debutul lucrărilor. În acest context, Mihai Barbu susține că avizul de la Primăria Bucureşti va fi dat foarte curând.

„Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat pentru execuţie. Trebuie să înceapă, după ce obţin toate avizele. Ei ne-au spus că îl vor lua foarte curând, dar ceea ce este important de spus: cadrul legislativ s-a îmbunătăţit, autorizaţia de construire o eliberează acum Ministerul Transporturilor, ceea ce se va întâmpla foarte repede. Deci, imediat după obţinerea avizului, obţin autorizaţia de construire şi pot începe lucrările de structură”, a explicat el.

Cât despre una dintre cele mai importante părți ale proiectului, secţiunea de nord a Magistralei M6 de metrou, Tokyo – Aeroportul Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură a fost dat pe 2 octombrie. Începând cu această zi, firma are la dispoziție 48 de luni să finalizeze lucrarea.

Te mai poate interesa și: A fost desemnat câștigătorul contractului pentru Metroul spre Aeroportul Otopeni. Cine va prelua proiectul în valoare de peste 1,27 miliarde de lei

Metroul M6
Metroul M6

„Pentru porţiunea de la Tokyo, de la Băneasa la Otopeni, ordinul de începere a lucrărilor de structură s-a dat deja, pe data de 2 octombrie încep lucrările de proiectare şi apoi lucrările de execuţie de structură. Deci, întâi proiectarea şi apoi lucrările de execuţie pentru structură. Termenele contractuale sunt aceleaşi ca şi la primul tronson 48 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Deci 12 proiectarea şi 36 execuţia”, a adăugat Mihai Barbu.

M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finanţarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.

Vor fi realizate 6 staţii de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou şi va asigura legătura între actuala staţie de metrou 1 Mai existentă şi Aeroportul Otopeni”, a notat Grindeanu.

Secţiunea de sud va avea următoarele staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo.

Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureştean va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

Vezi și: Lista stațiilor noii magistrale de metrou. Când va fi gata M4, proiectul în valoare de 300 milioane de euro

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult