- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările pentru modernizarea Centurii București Nord continuă. Noul termen de realizare este de 24 de luni

16 Nov, 18:36 • Fundeanu Madalina
CNAIR a transmis joi către ANAP documentația necesară licitației pentru modernizarea Centurii București Nord. Noul termen de realizare este de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Lucrările pentru modernizarea Centurii București Nord continuă. Noul termen de realizare este de 24 de luni

CNAIR a transmis joi, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația necesară licitației pentru modernizarea Centurii București Nord, tronsonul dintre DN 2 Afumați și A2 -Autostrada Soarelui. Potrivit directorului general Cristian Pistol, noul termen de realizare este de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar lucrările se reiau de la 20 %, conform Economedia.

Modernizarea Centurii București Nord va continua

Anunțul șefului Companiei de Drumuri vine la doar o zi după ce, pe șantierul Autostrăzii A 0 Sud promitea lansarea licitației ,,în următoarele zile”.

Astfel, CNAIR reușește să reia licitația după un an de la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, spre deosebire de alte două contracte reziliate cu antreprenorul din Italia unde deja au fost reluate lucrările : primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești (Ozaltin) și Centura Timișoara Sud (UMB).

Centura București Nord
Centura București Nord

Citește și: Compania de Drumuri va semna contractul cu Pizzarotti – Retter pentru primul lot al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord. Ce a decis instanţa

,,Am transmis astăzi la ANAP documentația pentru relansarea lucrărilor de modernizare a sectorului DNCB (Centura București Nord) cuprins intre DN 2 și A 2 ! Pe acest sector de Centură, în lungime de aproximativ 11 km, care va fi largit la 4 benzi de ciculație, vor fi construite inclusiv:

– un pasaj peste CF BUCUREȘTI-CONSTANAȚA, în lungime de aproximativ 124 m (la km 16);

– un pasaj peste DJ 301 (BUCUREȘTI-CERNICA) în lungime de aproximativ 400 m (km 19+371);

– un pasaj peste CF BUCUREȘTI -OLTENIȚA, in lungime de aproximativ 105 m (km 21+708).

Contractul, finanțat prin Programul Transport (PT) prevede 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru evecuție.

După validarea documentației de atribuire vom putea publica Anunțul de Participare în cadrul căruia se va stabili inclusiv data de depunere a ofertelor. Contractul inițial semnat cu firma italiană Tirrena Scavi a fost reziliat în luna decembrie 2022 din cauza lipsei de mobilizare a constructorului. La momentul rezilierii, antreprenorul italian avea un progres fizic în șantier de doar 20,76%.”, a declarat Cristian Pistol.

La începutul acestei luni, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că licitația va fi relansată până la sfârșitul lunii noiembrie, implicit fără a mai fi nevoie de reaprobarea indicatorilor tehnico-economici.

„A fost avizată în CTE CNAIR expertiza tehnică realizată după rezilierea contractului și pregătim caietul de sarcini pentru licitația pe care o vom demara până la sfârșitul lunii noiembrie astfel încât în primăvară să putem relua lucrările”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook.

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).

Vezi și: Vești bune pentru șoferi! 350 de locuri noi de parcare tip Park&Ride sunt acum disponibile în Bucureşti! Iată care vor fi tarifele