- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Marcel Ciolacu anunță investiții majore la CFR! 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane de călători vor fi modernizate

12 Oct, 18:11 • Cornel Ghimeșan
Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi, la începutul ședinței de Guvern, că Ministerul Transporturilor va moderniza 55 de locomotive și 139 de vagoane de călători. De asemenea, șeful Executivului a subliniat că proiectul prevede și conversia a 20 de locomotive diesel în locomotive electrice.
Marcel Ciolacu anunță investiții majore la CFR! 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane de călători vor fi modernizate

Marcel Ciolacu anunță investiții majore la CFR! Marcel Ciolacu a subliniat că vârsta medie a materialului rulant din România este de 30 de ani, iar modernizarea locomotivelor și vagoanelor se va realiza din fonduri PNRR.

Citește și Circulația mai multor trenuri a fost suspendată! CFR a luat noi decizii drastice

Marcel Ciolacu anunță investiții majore la CFR!

”Avem azi și proiecte importante de la Ministerul Transporturilor, unde aprobăm investiții mari și în sectorul feroviar. În primul rând, vorbim despre modernizarea a 55 de locomotive electrice pentru trenuri de călători”, a declarat premierul, potrivit Gândul.

De asemenea, premierul României și-a exprimat încrederea ca astfel de proiecte o să continue la Ministerul Transporturilor, în următoarea perioadă.

”Apoi, finanțăm conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice și, în fine, investim și în modernizarea a 139 vagoane de călători. Sper ca lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare să continue într-un ritm la fel de susținut ca în zona rutieră”, a adăugat Marcel Ciolacu.

Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, componenta de mentenanță ar urma să fie plătită companiilor care vor face lucrările prin bugetul CFR Călători și în cadrul Contractului de Servicii Publice cu această companie. Astfel, contractul CSP se semnează pe 10 ani (2022-2032), iar cel de modernizare a materialului rulant trebuie încheiat în 2026 (ultimul an al PNRR), ceea ce înseamnă că va fi necesară prelungirea acestuia până în 2032.

  • Proiectul privind Modernizarea a 55 de locomotive electrice are o valoarea totală estimată de 1.099.449 mii lei cu TVA;
  • Modernizarea a 20 locomotive electrice pe baterii plug-in obținută în urma conversiei locomotivei diesel-hidraulice de 1250 CP clasice în valoare de 26.811.107,00 Euro, inclusiv T.V.A.;
  • Modernizarea a 139 de vagoane (30 de vagoane de dormit, tip cuşetă, vagoane de restaurant și bistro și 109 vagoane de clasă pentru trenurile InterCity, InterRegio și Regio) este necesară suma totală de 171.499.863,00 euro cu TVA, respectiv 843.590.675,86 lei cu TVA.

Autoritățile spun că înlocuirea parcului de material rulant utilizat în transportul feroviar public de călători din România are în vedere modernizarea de material rulant propriu al operatorilor de transport feroviar.

Acest proiect va asigura călătorilor condiții optime de efectuare a călătoriilor pe rețeaua feroviară națională, atât din punct de vedere al confortului, cât și din punct de vedere al sporirii mobilității, prin introducerea unor noi oferte de servicii care să țină cont de dinamica pieței transportului feroviar public de călători din România și împreună cu dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare de transport să contribuie în mod semnificativ la creșterea economică cât și la creșterea calității vieții, se arată în nota de fundamentare a proiectului

Citește și CFR Marfă a vândut mii de vagoane și locomotive vechi cu 55 de milioane de lei. Compania vrea să-și acopere datoriile către ANAF

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult