- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mare atenție la mesajele primite de la bancă! S-a depistat o nouă metodă de fraudă online. Cum să te ferești și să nu pici în plasa escrocilor

17 Mar, 22:34 • Constantin Cristina
O nouă metodă de fraudă online s-a depistat în urma unor atacuri în mediul online, în care posibile ținte sunt chiar clienții unei bănci. Conducerea băncii trage un semnal de alarmă și sfătuiesc utilizatorii să fie atenți la ce fel de mesaje primesc.
Mare atenție la mesajele primite de la bancă! S-a depistat o nouă metodă de fraudă online. Cum să te ferești și să nu pici în plasa escrocilor

Atacurile de tip phising s-au întețit în mediul online din ce în ce mai mult. Clienții băncii BCR sunt vânați de escroci și riscă să fie păcăliți printr-o modalitate de fraudă, astfel căzând în plasa loc cu foarte mare ușurință, a precizat antena 3 CNN.

Citește și: Poșta Română, mesaj de ultimă oră pentru români, DNSC avertizează! Riscați să fiți înșelați! Care este strategia hackerilor

Conducerea băncii BCR împreună cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică îi face atenți pe cei care folosesc serviciile, la mesajele pe care le pot primi din partea băncii.

Cum verifică utilizatorii mesajele primite de la bancă

Hackerii care se ocupă cu astfel de metode, reușesc datorită unui click accesat de client să copieze identitatea vizuală și elementele de design ale companiei, astfel creând pagini similare, identice paginilor originale.

Clienții primesc mesaje de la escroci
Clienții primesc mesaje de la escroci

În aceste situații, utilizatorii sunt sfătuiți să facă o serie de verificări pentru a se asigura când primesc astfel de mesaje care vin partea băncii. Clienții pot urma câțiva pași pentru a nu intra în capcana escrocilor.

– Verificați adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail! În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul „BCR”, dar formatul oficial folosit de bancă este „[email protected]

– Citiți cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții

– Nu deschide link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate! De obicei, banca nu solicită niciodată actualizarea datelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri

– Atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă, sfătuiește sursa citată.

Alte articole: VIDEO| Întâmplarea frauduloasă a lăsat oamenii fără bani în conturi! Trei bărbați au reușit să cloneze paginile BCR, Raiffeisen și Libra